Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tak for svar :)

Eneste jeg tenker er at det føles tungvint ut å med at man ikke har tilgang til batteri.

Greit å kunne ta ut det om tlf skal for. eks henge seg opp.

Var å få på elkjop og trykte litt etter jobb, men føler at kamera på sony er mye innstillinger. synes at det et greit å ha en med god auto.

Skal jeg ta fancy bilder har jeg sikkelig kamera. Men vil gjerne ha mulighet å ta gode bilde med telefon da man har den altid med.

 

På Elkjøp ble jeg tipset om LG G2. Noe erfaringer med denne?

Batteri tid er jo viktig når man hører mye på spotyfi

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

G2 har bedre lyd, skjerm og er billigere. Selges i butikk fra 3499:). Batteri er likt på den og z1

Min erfaring er at Z1 har bedre lyd, bedre skjerm om enn litt mindre og batteritiden er ganske lik. Men den har bedre kamera.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 5 Samsung telefoner etter hverandre nå og vurderte også Note 3 Har hatt både Note og Note 2. Jeg gikk nå for Xperia Z1 for å prøve noe annet. Jeg må innrømme at jeg savner pennen for å ta raske notater, men du verden for en rå kvalitetsfølelse det er på Xperia Z1. Det er også utrolig deilig å tenke på at den er vanntett og at man ikke behøver å være forsiktig når man f.eks er på tur i skauen og det skulle komme en skur. (jeg har hund) Batteriet er det beste jeg har hatt på noen smart telefon. Holder fint en dag med tungt bruk. En kompis av meg har S4 og han vurderer å bytte til Z1 nå p.g.a. batteriet blant annet. Og igjenn, kvalitetsfølelsen er helt rå. Utrolig lite tull med den, den bare virker. Hadde mye mere tull med mine tlf fra Samsung. De hang og restartet i hytt og pine, men jeg følger med på hva som kommer. Kan jo hende det blir noe annet senere, bare ikke "scrapple". :nei: Nekter å la noen fortelle meg hva jeg kan og ikke kan med et produkt jeg har kjøpt og betalt....Da er det mitt.... :)

Lenke til kommentar

har faktisk kjøpt Z1 i dag :)

Skulle bare se på men ente opp med å kjøpe.

Fornøyd så lang. framstår som god kvalitet.

Eneste jeg saver så langt er en enkel knapp for å "drepe" app som står å går, det har lagt inne på note jeg hadde, men går sikkert an å laste ned fra Playstore.

Greit å ha tilgang så app ikke står å drar unødvendig på batteriet

Lenke til kommentar

har faktisk kjøpt Z1 i dag :)

Skulle bare se på men ente opp med å kjøpe.

Fornøyd så lang. framstår som god kvalitet.

Eneste jeg saver så langt er en enkel knapp for å "drepe" app som står å går, det har lagt inne på note jeg hadde, men går sikkert an å laste ned fra Playstore.

Greit å ha tilgang så app ikke står å drar unødvendig på batteriet

Clean Master gjør den jobben.....

Lenke til kommentar

Har vanskelige mottagerforhold på kontoret mitt - har fått anledning til å teste ut Samsung S4 Active, Note 3, S4 og S4+ samt Sony Z1 og Z1Compact. - Sony Z1 er den som utvilsomt er den som takler vanskelige forhold best.

 

Sony Z1 Compact - Samsung S4 Activ og Note 3 takler også vanskelige mottagerforhold, men langt nær så godt som Z1. - Z1 er også den som gir best og klares lyd under vanskelige forhold.

 

Samsung S4 og S4+ faller helt ut når det gjelder dårlige mottagerforhold - disse buker også lengst til på oppkobling av samtaler.

 

Har testet på følgende møte:

Alle tlf har stått på 4g

Har befunnet meg på samme plass på kontoret.

Ringt på 3 forskjellig og fått deres vurdering av lyd på samtalen.

Kjørt en strekning hvor det er plasser med dårlig dekning.

Dekning hjemme i stua

 

Z1 var den eneste som viste fulldekning på indikatoren under samtalene.

Z1 Compact viste 2 streker på indikatoren - god lyd.

S4 Active - her måtte den settes på 3g for å få god lyd - tendenser til å henge seg etter lange samtaler med bruk av medfølgende ørepropper.

Note 3 som S4 Active

 

S4 måtte settes på WCDMA for å kunne koble seg opp - mye skurring under samtalen - stadige avbrudd på samtalen. - Ved oppsett på GSM - problemer med å få kontakt med basestasjom.

Indikatoren vise 1 strek på 4g og 2 på 3g

 

S4+ Dårlig lyd på både 4g og 3g - brud i samtalene på 4g

Viste 2 streker på indikatoren både på 4g og 3g.

 

Både Z1 og Z1 Compact gav god samtalelyd under kjøreturen.

S4 Active og Note 3 en del skurring ved kjøring i vanskelige forhold

S4 og S4+ mistet kontakt med basestasjon under kjøreturen

 

Hjemme i stua var det Z1 og Z1 Compact som ga best dekning for 4g

 

Ut fra min lille brukertest falt valget klart på Z1, - da denne vil fungere best til mitt bruk og takler vanskelige forhold best.

 

Z1 Compact kunne også vært et alternativ, men her er tastaturet for lite, etter min mening, når en bruker tlf til å sende mail og mye sms.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...