Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trøblete oppstart.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

jeg har av og til problemer i oppstarten.

Problemet er at den av og til ikke starter når jeg trykker på knappen på kabinettet. det er et grønt lys i hovedkortet som lyser, så jeg tror ikke det er strømforsyningen som det er feil med. (selv om den er fra januar 2008)

Det er ikke varmeavhengig siden maskinene kan ha stått avslått i flere dager før jeg prøver å starte den.

Noen ganger kan den står en stund før den plutselig starter etter at jeg har trykt på knappen. Alt mellom 5 sekunder og 20 minutter.

Men som regel starter den etter at jeg har dratt av sidedekslet og "fifflet" litt med ledningene. Men hvorfor den gjør det er usikkert, for jeg synes ikke jeg gjør noe som skulle tilsi at det var det som var feil i utgangspunktet.

Og når den har startet så fungerer alt som det skal helt til jeg slår den av igjen.

Og jeg får ingen feilmeldinger hverken i form av lyd eller lys.

 

 

Kingston SSDNow V300 120GB

Corsair Carbide Series 300R

CoolerMaster XDream i117

ASUS P8Z77-V LK

Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz

XFX Radeon HD7850 2GB Ghost

Intel Core i5-3470

PC POWER & COOLING PSU 750W Silencer Quad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti et liknenede problem, og da var det strømforsyninga som var problemet.... Du har vel ikke tilgang til en annen PSU (f.eks. låne) for å prøve?

Nei, jeg har nok ikke det. Og når du skriver det slik, så tror jeg du her et poeng i at det kan være PSUen som roter litt med meg. Den er jo også 6-7 år gammel så det er vel på tide å skifte den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...