Gå til innhold

Bygge om vannkjølingen i pcen


kr33g

Anbefalte innlegg

(har lagt den i feil forum del ser jeg nå. skulle vel kanskje vert under vannkjøling delen)

Hei, tenker litt på å bygge om på vannkjølings systemet mitt. Jeg har et EK-KIT H3O 360 HFX i mitt haf x kabinett, det tar så vannvittig mye plass inni der at jeg vurderer å bygge radiatoren på utsiden av kabinettet, da får jeg også montert på alle 3 viftene på radiatoren og ikkje bare 2(grunnet radiator står for nære ram brikker.)

 

Lurte på om noen av dere her inne har Brukt eller har hørt om noen som har brukt lynfittings i kjølesystemet?? noe ala denne typen her

 

Selger slike på min jobb. De tåler rundt 15bar og rund 70 grader celsius, så trykk og temp er ikke noe problem. Men da må jeg også bytte slangene mine over til polyuretan slanger. De er en hel del stivere en de som følgte orginalt med i sette mitt men ser for meg at jeg skal kunne forme de ganske greit med litt varme(vann eller luft). Disse slangene tåler også en del mer en original slangen. da disse har en maks temp på rundt 80-100grader. original slangen har en maks temp på 70 grader.

 

Gjengene på lynfittingsen skal i teorien ikke være noe problem, Kjølesystemet har 1/4 bsp gjenger med myk tetting(o-ring), og det har de lynfittingsene jeg kan få tak på også. eneste jeg ikke er helt sikker på er gjenge lengden.

 

Regner med at bruk av lynfittings skal gå greit siden det ikke er noe trykk på systemet, men litt greit høre om det er noen andre som også har prøvd?

Endret av kr33g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...