Gå til innhold

Sette Inteno X5668 i bridge


Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg setter Inteno X5668 i bridge? Har en Asus RT-N66U som jeg vil bruke som router, men etter hva jeg har lest meg frem til så må jeg først bridge Inteno'en slik at den kun fungerer som et rent modem.

Har ikke så mye peiling på bredbånd og routere osv osv., så hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg en step-by-step "guide" på hvordan jeg gjør dette. smile.gif

ISP er NextGenTel.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort slik folk har skrivd på diverse tråder, men fungerer ikke. Virker som jeg har fått satt den i bridge, men noe er galt.. Koblet til Asus RT-N66U og valge PPPoE på WAN-tilkoblingstype, og skrev inn brukernavn og passord som stod under Inteno'en. Trykker next og den bare står og jobber helt til jeg får melding om tidsavbrudd.

Hvis jeg prøver å gå inn på en nettside så får jeg meldingen: Intet svar fra den eksterne serveren.

Kan noen fortelle meg hva som er galt?


Lyser forresten ikke på "Internet" på Inteno'en. Bare et lite blink en gang i blandt.

Lenke til kommentar

Bra! ;) Men vil ha av konfigen i Intenoen din også... Advanced, WAN, DSL, Management, samt eventuell andre relevante sider...

 

Oppdater FW til Asusen din.. Anbefaler deg å laste ned Merlin FW.. Er akkurat det samme, men med flere funksjoner og mindre bugs ;) Oppdater som vanlig....

 

Har du forresten koblet kabelen i mellom Intenoen og Asusen, LAN (Inteno) - WAN (Asus)?

 

 

Og her er hva jeg gjorde på Inteno'en rett før jeg took save/reboot.


http://imageshack.co...6/6226/unbn.png

 

NAT må av...

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar
http://imageshack.com/a/img199/518/03yr.png

Her har du info om Inteno'en. Har fortsatt ikke internettilgang på den.. Men det som er litt merkelig er at når jeg resetter den så har jeg nett i noen sekunder rett etter den er resettet, men plutselig resetter den på nytt og nettet blir borte. Også vil jeg bare si at alt er i orden med linjen, har en Inteno DG150 som fungerer utmerket (ville helst bruke den, men går visst ikke å bridge den i følge NGT).
Lenke til kommentar

Det var av konfigen på de sidene jeg ramsa opp jeg ville ha, ikke statusen, selv om det hjalp noe....;):p

 

Utifra det du har lagt ut, så ser det ut som den har nettilgang.. Den både sender og mottar pakker, den har synka seg opp mot sentralen osv....

 

Ta riktig screenshots nå, så får vi se om det er noe i konfigen din...;)


Men kommer jo ikke langt når jeg ikke har nett på Inteno'en. Hadde det helt i starten, men ikke etter at jeg satt den i bridge.

 

Ah.. Nei ok.... Sett kabelen i LAN port 1 på Intenoen.. Får Asusen WAN ip da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...