Gå til innhold

Bridge fra Inteno X5668 til Cisco 881


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Cisco 881 ruter stående jeg gjerne vil bruke. Probelmet er bare at denne ikke støtter PPPoA tilkobling, som er det NextGentel leverer til meg. Har sett litt rundt omkring, og det ser ut til at det skal gå ann å sette mitt NGT Inteno X5668 modem (Som støtter PPPoA) i bridge til Cisco 881 ruteren.

 

Problemet er da at jeg ikke får dette til å funke. Er det i det hele tatt teoretisk mulig?

 

Her er min config i Cisco 881 ruteren: http://pastebin.com/SEPCDLQU

 

Og om noen har bruk for den: Inteno config'en: http://pastebin.com/CLLiqtm5

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda.. Skal fungere bare bra.. Har hatt samme router, ble nødt til å bridge den.. (fra annen leverandør, og annen cfg)

 

Inne i menyen på modem velger du "Advanced setup" og "WAN". Der ser du verdiene, lagre disse.

 

Let deg også frem til DNS, Wan IP, Gateway og slik.. Alt står listet i routeren untatt WanIP, denne finner du bla. minip.dk.

Denne informasjonen legger du inn i din Cisco 881-router.. (altså velg static ip, fyll inn feltene, lagre, reboot)

 

 

-------

Nå resetter du Intenomodemet ditt HELT. Altså den lille knappen på routeren.

 

Inne i menyen på modem velger du "Advanced setup" og "WAN".

Trykk på Add (slett orginal først) knappen.

Endre VPI verdi til det den var før..

Velg bridging, trykk next.

Deretter (endre verdier slik at de stemmer) next.

Save.

Til slutt velger du save/reboot.

 

Nå skal det bare være å velge en port fra Intenoen, dra kabel fra den til din Cisco sin WAN-port... Så skal det fungere. kan hende du må gjøre SMÅ justeringer. Eller at du gjør en feil, noe jeg er ekspert på :D

Lenke til kommentar

Joda.. Skal fungere bare bra.. Har hatt samme router, ble nødt til å bridge den.. (fra annen leverandør, og annen cfg)

 

Inne i menyen på modem velger du "Advanced setup" og "WAN". Der ser du verdiene, lagre disse.

 

Let deg også frem til DNS, Wan IP, Gateway og slik.. Alt står listet i routeren untatt WanIP, denne finner du bla. minip.dk.

Denne informasjonen legger du inn i din Cisco 881-router.. (altså velg static ip, fyll inn feltene, lagre, reboot)

 

 

-------

Nå resetter du Intenomodemet ditt HELT. Altså den lille knappen på routeren.

 

Inne i menyen på modem velger du "Advanced setup" og "WAN".

Trykk på Add (slett orginal først) knappen.

Endre VPI verdi til det den var før..

Velg bridging, trykk next.

Deretter (endre verdier slik at de stemmer) next.

Save.

Til slutt velger du save/reboot.

 

Nå skal det bare være å velge en port fra Intenoen, dra kabel fra den til din Cisco sin WAN-port... Så skal det fungere. kan hende du må gjøre SMÅ justeringer. Eller at du gjør en feil, noe jeg er ekspert på :D

Funker det å bridge Inteno'en som har PPPoA og dermed koble Cisco 881 via bridge'en med PPPoE? Teorien jeg vil bruke er at det ikke spiller noen rolle hva slags lag1 tilkobling du bruker, så lenge du bruker ppp til å koble til med på Cisco'en.

Lenke til kommentar

Jeg gikk ikke grundig gjennom det du skrev. Så nå vet ikke jeg hvordan det blir med PPPoA, men som de skriver i tråden Skrotnes viser til, så må du "half-bridge" den. Jeg har ALDRI måtte gjort det, derfor vet jeg ikke hvordan det skal gjøres, og hva som ligger i ordet.

Min ISP benytter seg verken av PPPoE, eller PPPoA, men jeg har tidligere bridget PPPoE fra NGT, ikke PPPoA, og det var rett frem.

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...