Gå til innhold

Ex.phil og Ex.fac, må jeg ha de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker å gå økonomi og adm.

Må jeg da ta ex.phil og ex.fac? Er det lagt inn i studiet?

Visst jeg velger å jobbe et år før studie, kan jeg da ta ex.phil og ex.fac som privatist så jeg slipper å ta de da?

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du studere ved et universitet, må du ha dem, og de er etter all sannsynlighet lagt inn i studiet. Skal du gå på høyskole eller andre skoler, slipper du.

Ja, du kan ta de på forhånd, men etter min mening er det like greit å ta de underveis i studiet, særlig hvis det er lagt opp til at man har de tidlig i studiet. Da vil man bli bedre kjent med folk, og det er vanlig at de ulike ex.phil- og ex.fac-versjonene er tilrettelagt for studiet du går på. Jeg studerer juss, så ex.fac-en vi hadde var en veldig fin innføring i nevnte fag, og de fleste som hadde tatt faget før tok det på nytt.

• Liker 1
Skrevet

Skal du studere ved et universitet, må du ha dem, og de er etter all sannsynlighet lagt inn i studiet. Skal du gå på høyskole eller andre skoler, slipper du.

Ja, du kan ta de på forhånd, men etter min mening er det like greit å ta de underveis i studiet, særlig hvis det er lagt opp til at man har de tidlig i studiet. Da vil man bli bedre kjent med folk, og det er vanlig at de ulike ex.phil- og ex.fac-versjonene er tilrettelagt for studiet du går på. Jeg studerer juss, så ex.fac-en vi hadde var en veldig fin innføring i nevnte fag, og de fleste som hadde tatt faget før tok det på nytt.

Hei!

takk for svar!

Jeg skal mest sansynelig søke på høyskolen i sogn, så da er det ikke sikkert jeg trenger det?

Og isåfall vill den være lagt inn i faget? (økonomi og adm.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...