superfredrik Skrevet 1. februar 2014 Skrevet 1. februar 2014 Hei! Jeg tenker å gå økonomi og adm. Må jeg da ta ex.phil og ex.fac? Er det lagt inn i studiet? Visst jeg velger å jobbe et år før studie, kan jeg da ta ex.phil og ex.fac som privatist så jeg slipper å ta de da? takk for svar!
the_last_nick_left Skrevet 1. februar 2014 Skrevet 1. februar 2014 Det kommer an på hvor du har tenkt å studere. Noen steder trenger du det, andre ikke.
Bruker-279008 Skrevet 2. februar 2014 Skrevet 2. februar 2014 Skal du studere ved et universitet, må du ha dem, og de er etter all sannsynlighet lagt inn i studiet. Skal du gå på høyskole eller andre skoler, slipper du. Ja, du kan ta de på forhånd, men etter min mening er det like greit å ta de underveis i studiet, særlig hvis det er lagt opp til at man har de tidlig i studiet. Da vil man bli bedre kjent med folk, og det er vanlig at de ulike ex.phil- og ex.fac-versjonene er tilrettelagt for studiet du går på. Jeg studerer juss, så ex.fac-en vi hadde var en veldig fin innføring i nevnte fag, og de fleste som hadde tatt faget før tok det på nytt. 1
superfredrik Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Skrevet 2. februar 2014 Skal du studere ved et universitet, må du ha dem, og de er etter all sannsynlighet lagt inn i studiet. Skal du gå på høyskole eller andre skoler, slipper du. Ja, du kan ta de på forhånd, men etter min mening er det like greit å ta de underveis i studiet, særlig hvis det er lagt opp til at man har de tidlig i studiet. Da vil man bli bedre kjent med folk, og det er vanlig at de ulike ex.phil- og ex.fac-versjonene er tilrettelagt for studiet du går på. Jeg studerer juss, så ex.fac-en vi hadde var en veldig fin innføring i nevnte fag, og de fleste som hadde tatt faget før tok det på nytt. Hei! takk for svar! Jeg skal mest sansynelig søke på høyskolen i sogn, så da er det ikke sikkert jeg trenger det? Og isåfall vill den være lagt inn i faget? (økonomi og adm.)
€uropa Skrevet 2. februar 2014 Skrevet 2. februar 2014 Nei, det er verken ex.phil. eller ex.fac. i studieplanen. http://studiehandbok.hisf.no/no/content/view/full/12723
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå