Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali overforbruk. Hvordan gikk det med fakturaen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk svar i dag her er hva som stod

 

" Vi beklager at vi ikke har fakturert Dem dette tidligere. Dette skyldes en feil i definisjonen av produktet ved overgang til nytt system. Produktet var definert til å fakturere overforbruk først om flere år. Tiscali har ikke vært klar over denne feilen og har derfor ikke kunne informert Dem om dette tidligere.

 

De har et abonnement som tilsier 6 timer surfing om dagen, med et overforbruk på over kr 15.000 burde De være klar over overforbruket. De går derfor ikke under Forbrukerrådets krav om "god tro"

 

Vi kan tilby Dem 25% og en avdragsordning over 6 måneder. Hvis de ønsker dette ta kontakt på tlf: 31 27 98 50"

 

 

Jaja, kjøss meg sier nå bare jeg. De innrømer jo at feilen ligger på deres side og at de ikke har vært klar over dette før nå. Greit nok at jeg viste at jeg hadde brukt nettet for mye, men å fakturere 18mnd tilbake i tid er latterlig. 25% er overhodet ikke akseptablet, når feilen ligger på Tiscali sin side noe de innrømmer. Skal i all fall ikke legge meg flat å betale, dessuten brøt Tiscali avtalen om 1 måned oppsigelse da jeg sa opp mitt abb. Tror det står noe om kontraktsbrudd i forbrukerloven om jeg ikke husker feil, må grave frem de gamle trådene på forumet og se gjennom litt før jeg ringer nå.

Lenke til kommentar

Jeg har også mottatt en kreditnota på 4088 kr....Ser ut til at tiscali må bite i det sure eplet denne gangen.

 

Ps:Jeg skaffet meg en advokat som tok seg av min sak hos tiscali :yes:

 

De som går og tegner abonnemet hos tiscali i dag kan ikke etter mitt syn være helt gode i hue :shrug:

Lenke til kommentar

Er det bare de som har engasjert advokat som får ettergitt krevet? Jeg fikk idag brev med tilbud om 20% avslag. De påstår at jeg "utmerket godt " kunne fulgt med på "kontosidene" for å følge med på forbruket mitt. Hvorfor i alle dager kunne ikke de gjort det samme? *Frekt*. Jeg _nekter_ å tro at det kan ha gått et helt år uvitende om dette problemet.

 

Send meg en PM om du vil være med å spleise på advokat!

 

Kundene skal ikke betale for at Tiscali på grunn av feil ikke fakturerte overforbruket før nå, sier Forbrukerjurist Paal Bjønness.

 

- Ettergi kravet

I et brev til Tiscali ber han internettleverandøren ettergi regninger for 2002, eventuelt tidligere.

 

Strålende!

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelig at det kun er jeg som har fått ettergitt kravet fra tiscali... :yes: Da jeg skrev til dem nektet jeg også for og ha tegnet tiscalisurfer abonnement, vet ikke om det kan ha noe og si.. :shrug:

 

Fikk dessverre ikke noe begrunnelse om hvorfor de etterga kravet heller.

 

Har ihvertfall fått kredittnota og da regner jeg som saken ute av verden for min del, men håper selvfølgelig alle dere der ute med kjemperegninger fra dem også får ettergitt alt sammen..STÅ PÅ..

Lenke til kommentar
Fikk regning på 28000 fra Tiscali :o, jeg sliter :cry:

Hipp hurra for Tiscali, jeg føler meg regelrett lurt :x

 

28000 nkr...stakkers deg. Må si at jeg føler med deg. :yes:

 

Det vil altså si at når du får 20% avslag så må du bare betale 22400 nkr. Skjønner godt at du føler deg lurt. Mitt råd til deg er og bestride kravet. Kan ikke skjønne tiscali skal ha lov til og kreve inn pengene i det hele tatt. Dessverre så ser det ut til og være mange i din katogeri.

 

Håper du kan gi oss en tilbake melding om hvordan det går med kravet Roger..

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å formulere et krav-bestridelses brev? Gjerne som PM. Jeg tenkte noe ala "Jeg bestrider hele dette kravet, untatt 550kr, grunnet Tiscali's grove ansvarsløshet når de unnlot å nevne sine mangelfulle rutiner for fakturering av overforbruk." noe i den duren kanskje? Hjelp meg.

Lenke til kommentar

Det jeg vet er at de første 2-3 månedene lurte jeg på hvorfor overforbruk ikke stod på regningen, så konkluderte jeg at Tiscali ikke tok penger for ekstra bruk, og baserte mitt internet forbruk delvis på det (heldigvis lot jeg være å ha pc'en tilkoblet internett 24/7 *grøss* :o. hadde jeg blitt fakturert for overforbruk underveis så hadde internett forbruket mitt vært mer enn halvert. Jeg har blitt lurt :(

Jeg vet dere tror jeg er komplett idiot, men jeg handlet faktisk i god tro :(

Lenke til kommentar
Det jeg vet er at de første 2-3 månedene lurte jeg på hvorfor overforbruk ikke stod på regningen, så konkluderte jeg at Tiscali ikke tok penger for ekstra bruk, og baserte mitt internet forbruk delvis på det (heldigvis lot jeg være å ha pc'en tilkoblet internett 24/7 *grøss* :o. hadde jeg blitt fakturert for overforbruk underveis så hadde internett forbruket mitt vært mer enn halvert. Jeg har blitt lurt :(

Jeg vet dere tror jeg er komplett idiot, men jeg handlet faktisk i god tro :(

 

 

Har sett flere som har gjort dette, uten og forsvare Tiscali må jeg innrømme at en slik konklusjon er en smule naivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...