Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistenker strømforsyninga


Anbefalte innlegg

Jeg bygget meg stasjonær pc i går. Han funket fint.

Men det gjorde den ikke når jeg kom hjem fra skolen

Den var heilt død.

Dataen hadde slått ut sikringen.

Skrudde på sikringen men den var heilt død.

Støpselet stod i over natta, skal det gjøre noe ødeleggelse?

 

- Fortvilet førstegangsbygger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke blandt den beste strømforsyningen det :S

 

 

Garanti på den ?

 

 

Spør om du kan få bytte i en annen når du sender den inn :)

 

 

feks disse er et veldig gode valg:

http://www.dustinhome.no/product/5010628928/antec-hcg-520m-520w-psu-modular/

 

http://www.dustinhome.no/product/5010628965/antec-hcg-620m-620w-psu-modular/

 

Disse yter like bra som CXen du har nå med tanke på effekten du får, men 10 ganger bedre kvalitet!

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

De antec-PSUene som er lenket til er gode de. :)

CX har rimelig dårlig rykte ja, og etter å kjøpt det til noen kunder så skjønner jeg hvorfor. Virker som de har en svært høy andel feilvarer og dårlig kvalitetskontroll. For ikke å snakke om kjipe komponenter.

Litt overkill for en som har gått for CX, og dermed kanskje ikke prioriterer maks effektivitet og lignende?

Lenke til kommentar

Har selv en Antec TPQ 1000W, den var fa.... meg ikke billig da jeg kjøpte den for snart 5 år siden er det vel. Men durer og går enda. Dog er jeg ikke så happy med den i dag pga at den ikke er helt modulær,så den skal byttes ut med en modulær Seasonic. Har blitt en del "rare" Molex koblinger pga totalt 9 disker i riggen. :dremel:

Lenke til kommentar

Andrull:

Har selv cx 750, men far fikk den. Det som jeg alltid sier er att psu og skjerm er det som ikke byttes ut så ofte, eller for å si det på denne måten, varer lengst(om du betaler litt mere) Kvalitet koster mere uansett hvilket merke du velger.

Og så gikk vifte støyen ned ved og bytte dem ut + strøm forbruket gikk ned.

PS: Har 5 600 og 3 800.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er helt enig i at man bør kjøpe kvalitet. Men til PSUen i linken din så betaler du for langt mer enn bare det. Og nå var det vel også kvaliteten som var problemet.

 

Og til en som sikkert ikke har det største budsjettet (når man kjøper CX), og som går på skole og kanskje ikke betaler strømregning en gang, så ville ikke dette vært i fokus i mine øyne.

 

Ellers hadde det jo også vært greit å vite hva salgs andre komponenter TS har, sånn i tilfelle han ikke har truffet helt på effektklassen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ikke noe du kunne gjort noe for. Det er fullstendig meltdown og beskyttelsesmekanismene hadde tydeligvis ikke funket de heller.

 

Produksjonsfeil/DOA more or less.

 

Rm serien til corsair er også ganske tvilsom i kvalitet. Ax og Hx- serien funker, selv om det er kvalitetsforskjeller innad i seriene også.

 

XFX sine PSUer duger ganske bra, og koster ikke altfor mye.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er relevant, men jeg hadde en Gigabyte Odin GT 800W PSU, en dag slo PC'en seg av uten varsel. Skjønte ikke noe, fikk den ikke på igjen før det hadde gått 2-3 minutter. Den virket en stund, men slo seg av igjen. Skjønte ganske fort at det var noe galt med PSU, så bestilte den Antec PSU'en jeg har nå.

 

Etter bytte, sjekket jeg den "gamle" PSU'en nærmere, det viste seg at viften hadde falt av motoren. Limte den på igjen, og den Gigabyte PSU'en funker konge den dag i dag, må vel være mer enn 6 år etter at jeg kjøpte den. Tusler og går i madamen sin PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...