Gå til innhold

Med disse mobilene blir forbindelsen brutt oftest


Anbefalte innlegg

Neinei, da forstod du meg litt feil. Jeg snakker om radio filene i seg selv, som jeg laster via odin og ikke recovery. Jeg kombinerer forskjwllige radiofiler med forskjellige software filer.

Det gjør jeg også, om de er i en software som ble sluppet i Sveits eller Norge spiller ingen rolle, de er fra samme kilde, bare i ulike versjoner (tweaking, bugfixing osv), har ikke noe med recovery å gjøre forøvrig.

Dessuten er det ikke ideelt å kombinere ulike releases slik du gjør, men så lenge det funker for deg er det jo greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarte uansett ikke på denne tråden for å diskutere, jeg svarte fordi jeg synes hele testen virket lite troverdig. Hvis jeg har funnet noe som fungerer på min S4 og 5 andre som gir bedre batteri, bedre dekning og en smoothere opplevelse er vel dette fint for meg. Så kan resten handle mobiler etter hvem som har best dekning i test. Og samtidig sitte å tro at de norske teleoperatørene gidder å bruke tid på å tilby sine kunder det beste som faktisk finnes...

Lenke til kommentar

Nei, radiofilene er ikke de samme, du sier det jo selv, at det er ulike versjoner. Det er ikke noe stress å kombinere forskjellige firmware filer. Det er bare å emulere det i Linux først

Det er stress for sluttbrukere som ønsker å kunne motta oppdateringer via FOTA / Kies (Samsung)

 

 

Og samtidig sitte å tro at de norske teleoperatørene gidder å bruke tid på å tilby sine kunder det beste som faktisk finnes...

Det er ikke opp til teleoperatørene å tilby sine kunder best terminal-hardware, det er opp til hardwareprodusentene. Ellers så hadde vel klassiske Nokiaer hatt mange plasseringer i toppen..

 

Men enig at dette er nok av avsporingen. Ønsker bare å rette opp / klargjøre det du skrev i utgangspunktet.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Nei, radiofilene er ikke de samme, du sier det jo selv, at det er ulike versjoner. Det er ikke noe stress å kombinere forskjellige firmware filer. Det er bare å emulere det i Linux først

Det er stress for sluttbrukere som ønsker å kunne motta oppdateringer via FOTA / Kies (Samsung)

 

 

Og samtidig sitte å tro at de norske teleoperatørene gidder å bruke tid på å tilby sine kunder det beste som faktisk finnes...

Det er ikke opp til teleoperatørene å tilby sine kunder best terminal-hardware, det er opp til hardwareprodusentene. Ellers så hadde vel klassiske Nokiaer hatt mange plasseringer i toppen..

 

Men enig at dette er nok av avsporingen. Ønsker bare å rette opp / klargjøre det du skrev i utgangspunktet.

 

 

Ja, men jeg er også en sluttbruker da, selvom jeg lager romene mine selv :) Det er opp til teleoperatørene fordi de sitter jo å godkjenner alt som blir sluppet. Hadde de giddi og tatt seg tid til det ville jo oppdateringene kommet litt tettere

 

 

Men jeg skjønner jo at Bestemor på Løten er tjent med å oppdatere telefonen på vanlig måte og følge dette på vanlig måte.

 

Jeg ville bare nevne det, når folk sier at dem sliter med dekning av og på etc at det ikke alltid er telefonen som er dårlig. At det og det merke er dårligere enn noe annet.

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Det er opp til teleoperatørene fordi de sitter jo å godkjenner alt som blir sluppet. Hadde de giddi og tatt seg tid til det ville jo oppdateringene kommet litt tettere

Dette er ikke en utbredt praksis i Norge såvidt jeg vet (men her kunne amobil fått operatører til å uttale seg), spesielt for "åpne" telefoner uten operatørtilpassinger. Så modellen i Norge avviker noe fra den generiske: http://www.amobil.no/artikler/derfor-tar-det-sa-lang-tid/155494

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...