Gå til innhold

[Løst] Vannpumpa går ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det

 

koble den direkte på 12volt uten noe annet.

Det er ikke noe vits.

 

Viftene går og dersom han er helt sikker på at pumpa går så er det enten ikke kontakt mellom plata under pumpa og heatsprederen på CPU eller alt for mye kjølepasta.

 

Edit Thh. du må no ta noen bilder så vi ser hva du har gjort.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Det

 

koble den direkte på 12volt uten noe annet.

Det er ikke noe vits.

 

Viftene går og dersom han er helt sikker på at pumpa går så er det enten ikke kontakt mellom plata under pumpa og heatsprederen på CPU eller alt for mye kjølepasta.

Var det ikke det som var problemet at han ikke viste om pumpa gikk. er jo ferdig montert pasta på den blokka.

Lenke til kommentar

ja, men jeg prøvde nå uten usb'en i å da gikk viftene for fult og ikke noe lys og den duringa ble borte så pumpa funker nok, så har ikke peiling på hva det kan være :/

Den duringa tror jeg er et tegn på lav spenning. du skal høre en frekvens aktig lyd vist den funger som den skal . så få den i 12volt så tror jeg du har fått dette i orden altså :)

Lenke til kommentar

 

Det

 

koble den direkte på 12volt uten noe annet.

Det er ikke noe vits.

 

Viftene går og dersom han er helt sikker på at pumpa går så er det enten ikke kontakt mellom plata under pumpa og heatsprederen på CPU eller alt for mye kjølepasta.

Var det ikke det som var problemet at han ikke viste om pumpa gikk. er jo ferdig montert pasta på den blokka.

 

Mulig det er ferdig pasta på den men trådstarter har jo lagt på ny skriver han jo. Spm er om han fjernet den som var på blokka da.

 

Veldig snodig kobling på den Kraken saken, når jeg ser på den så kan det hende det er lurt å teste med 12V rett fra en mollex til 3-pin vifte kan være verdt ett forsøk.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

 

Det

 

koble den direkte på 12volt uten noe annet.

Det er ikke noe vits.

 

Viftene går og dersom han er helt sikker på at pumpa går så er det enten ikke kontakt mellom plata under pumpa og heatsprederen på CPU eller alt for mye kjølepasta.

Var det ikke det som var problemet at han ikke viste om pumpa gikk. er jo ferdig montert pasta på den blokka.

 

Mulig det er ferdig pasta på den men trådstarter har jo lagt på ny skriver han jo. Spm er om han fjernet den som var på blokka da.

 

ups ja det kan du si .

Lenke til kommentar

det var ikke pasta på noe, det er i vertfall ikke for mye pasta tror det heller er for lite. jeg har ikke overgang til å koble direkte på 12 volt, men kan jeg ikke da koble det på den manuelle viftestyringen? og jeg sa at duringa ble borte nå jeg koblet ut usb'en (den duringa jeg trudde kom fra viftene).

Lenke til kommentar

det var ikke pasta på noe, det er i vertfall ikke for mye pasta tror det heller er for lite. jeg har ikke overgang til å koble direkte på 12 volt, men kan jeg ikke da koble det på den manuelle viftestyringen? og jeg sa at duringa ble borte nå jeg koblet ut usb'en (den duringa jeg trudde kom fra viftene).

sjekk 6min .jeg er ikke sikker på om du kan gjore det, men tror det skal gå bra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...