Gå til innhold

Reklamasjon på Bring


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et kjøkken fra Ikea som jeg skulle få tilkjørt.

Det er Bring som kjører ut varer fra Ikea.

 

Når Bring kommer hjem til meg med varer så rygger de helt inntil døren på mitt overbygde inngangsparti. ( ifølge snekker som jobber på mitt hus, jeg var på jobb)

De åpner bakdørene på bilen og begynner og lesse av og bære inn i huset.

Snekkeren føler at han bare er i veien og setter seg i bilen og tar lunsj.

Snekker kan ikke se Bring fra bilen sin.

Etter en stund kommer en av de bort til bilen hans og tar en signatur på at varer er levert.

Snekker skriver under og spiser videre.

Når han går opp til huset igjen ser han at de har latt husdøren stå åpen.

Det nye under taket er blitt skrapet opp og takrenne har blitt bulket.

 

Han skjønner raskt at den ene døren har gått oppe i tak og takrenne etter hvert som de losset av kjøkkene på 1600 kg.

 

Når jeg kom hjem tok jeg bilder av skaden og sendte en reklamasjon til Bring.

Fikk ganske raskt svar hvor de lurte på fargen på bilen. (grønn)

Så gikk det en måned hvor jeg purret 4 ganger på svar. ( jeg ville gjerne ha svar mens jeg enda hadde snekekr som kan fikse dette)

 

Endelig ringte det en takstmann, han skulle komme og se på skaden.

Lurte på om jeg var hjemme noe jeg var. Da kunne han plutselig ikke komme likevel. Så han dukket opp når jeg var på jobb og så på skade sammen med snekker som var tilstede da ulykken inntraff.

 

Så får jeg nå svar fra Bring:

 

På bakgrunn av opplysningene i deres forklaringer og befaring på skadestedet finner vi at skaden ikke er forenlig med den type kjøretøy som leverte varene, eller ved sportegn av lakkavsetting (grønn) som ville vært naturlig ved denne type skade.

Vi finner derfor ingen anledning til å gå inn i en erstatningssak og avviser derved erstatningsansvar fra vår side.

 

Hva kan jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes ut som Bring prøver å sno seg unna.

 

Du kan ta en telefon eller sende en epost til forbrukerådet, og evt søke etter lignende saker på forbrukertvistutvalget.

 

Ta så kontakt med bring, siter forbrukerrådet, og gir de seg ikke, så gir du dem en frist før du sender saken til behandling hos forbrukerrådet. Det bruker fungere.

 

Behandling hos forbrukerrådet, og evt etterpå hos forbrukertvistombudet, er gratis.

 

Edit: Skrivefeil, takk til srbz.

Første organ er altså forbrukerrådet, som er rådgivende.

Andre organ er forbrukertvistutvalget (FTU), som har dømmende kraft, samt har en søkbar oversikt over tidligere saker.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Hørtes ut som Bring prøver å sno seg unna.

 

Du kan ta en telefon eller sende en epost til forbrukerådet, og evt søke etter lignende saker på forbrukertvistutvalget.

 

Ta så kontakt med bring, siter forbrukerrådet, og gir de seg ikke, så gir du dem en frist før du sender saken til behandling hos forbrukerrådet. Det bruker fungere.

 

Behandling hos forbrukerrådet, og evt etterpå hos forbrukertvistombudet, er gratis.

 

Edit: Skrivefeil, takk til srbz.

Første organ er altså forbrukerrådet, som er rådgivende.

Andre organ er forbrukertvistutvalget (FTU), som har dømmende kraft, samt har en søkbar oversikt over tidligere saker.

Ok takk skal gjøre dette.

Har prøvet å komme i kontakt med takstmann to ganger men han svarer ikke på mine henvendelser. Så får vel bare ta saken videre ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...