Gå til innhold

ny konsoll fra nintendo 'fusion'


bjornhelge

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er 5 ting som har gjort det slik.

 

1. Mangel på spill

 

2. Nettbrett har tatt et stykke av målgruppen

 

3. Nintendo er naive når det gjelder online, funksjonalitet, apps etc

 

4. Hardwaren skulle fått litt mer omtanke slik at maskinen kunne tilbudt mer av hva som er viktig for gamere/kjøpere idag (etter min mening), som fks ; streaming, hurtighet på oppgaver m.m

 

5. Forvirrelse rundt hva Wii U faktisk er, pågrunn av mangel på reklame, navnet m.m

 

Hadde selv tanken tidligere om at Nintendo salget ville sette fyr så fort Mario kart, DK m.m slippes, men nå er jeg usikker..Mest grunnet at jeg selv som stor fan av nintendo faktisk har fått en bismak pågrunn av alle manglene og hvordan de henger etter, og alt annet gir så mye og fyller tomrommet ganske bra.

Synes heller ikke Nintendo har vist mange tegn på at de skjønner hvor problemet ligger, blir en del halv løsninger for å prøve å redde Wii Uen nå. Får bare se når neste kommer om de virkelig har skjønt tegninga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er 5 ting som har gjort det slik.

 

1. Mangel på spill

 

2. Nettbrett har tatt et stykke av målgruppen

 

3. Nintendo er naive når det gjelder online, funksjonalitet, apps etc

 

4. Hardwaren skulle fått litt mer omtanke slik at maskinen kunne tilbudt mer av hva som er viktig for gamere/kjøpere idag (etter min mening), som fks ; streaming, hurtighet på oppgaver m.m

 

5. Forvirrelse rundt hva Wii U faktisk er, pågrunn av mangel på reklame, navnet m.m

 

Hadde selv tanken tidligere om at Nintendo salget ville sette fyr så fort Mario kart, DK m.m slippes, men nå er jeg usikker..Mest grunnet at jeg selv som stor fan av nintendo faktisk har fått en bismak pågrunn av alle manglene og hvordan de henger etter, og alt annet gir så mye og fyller tomrommet ganske bra.

Synes heller ikke Nintendo har vist mange tegn på at de skjønner hvor problemet ligger, blir en del halv løsninger for å prøve å redde Wii Uen nå. Får bare se når neste kommer om de virkelig har skjønt tegninga.

Er ikke helt enig. Nintendo har gjort en god jobb med wiiU for min del, trenger bare flere titler som Super Smash osv å tilby. Hardware er det ingen problemer med, du kjøper ikke en Nintendo konsoll for streaming osv uansett, og konkurrentene vil som regel tryharde for å slå Nintendo på alt de klarer(som vil si alt utenom spillene).

 

WiiU er en fantastisk konsoll, og de som ikke klarer å se det har et problem i mine øyne. Alt handler ikke om hardware, noe wii klarte å bevise til de grader. Hva gjorde wii så populær? Jo, spill utvalget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Wii hadde ikke bra spillutvalg. Det hadde det dårligste spillutvalget blant alle konsoller forrige generasjon. Men samtidig så hadde Wii noen knallbra spill, som de andre konsollene ikke kunne by på.

 

Grunnen til at Wii gjorde så bra var fordi det hadde et kontrollsystem som fenget massene (av en eller annen merkelig grunn, for personlig så kunne jeg ikke fordra den), og fordi konsollen var en stund meget trendy. Noe som betyr mye. Hvordan kan ellers PS4 selge så godt uten ET eneste systemselget? Jo fordi det er trendy å eie en.

 

Wii U har dessverre ikke mye å by på, for de som ikke spiller Nintendo spill. For de av oss som gjør det, så er det helt naturlig å kjøpe den. Men massene foretrekker generiske FPS og Fifa, samtidig som de, ironisk nok, klager over at Nintendo melker seriene sine. Men selv med det tatt i betraktning så vil spillutvalget være bedre på XB1 og PS4.

Lenke til kommentar

Sånn helt ærlig så tror jeg at konsollmarkedet går på trynet denne generasjonen (litt overdrevet). Gamers hamstrer konsoller nå i mangel på noe nytt de siste 7 årene men jeg tviler på at 100 millioner wii kjøpere kjøper en ny konsoll denne generasjonen og tviler også på at at det kommer nok nye kjøpere til. Si f.eks ps4 kan få gode salgstall men markedet blir nok mindre enn de 250-300 millioner konsollene som wii, x360 og ps3 solgte tilsammen.

 

Tipper 80-100 mill ps4, 40 mill xbox one og 20 mill wii u.

Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at Nintendo går for en iPhone/iPad-strategi neste generasjon.

 

På samme måte som iPhone og iPad kjører samme OS og apps, så vil neste håndholdt og hjemmekonsoll fra Nintendo gjøre det samme. Hjemmekonsollen blir basert på samme hardwarearkitektur som håndholdte, men kraftigere for å håndtere høyere oppløsninger. Omtrent som forskjellen mellom en iPhone og iPad i dag.

 

De sparer penger og tid på å kun utvikle én hardwarearkitektur, én eShop, ett Mario Kart osv. i stedet for å gjøre alt dobbelt opp hver generasjon. F.eks. kan Zelda-teamet kun fokusere på ett prosjekt av gangen i stedet for å styre med ett håndholdt og ett stasjonært spill hele tiden. Med andre ord kan de få ut nytt 3D Zelda dobbelt så raskt som nå.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...