Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke start (Hardware?)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Tenkte jeg skulle ta i bruk gamle pc'n min, etter den har stått en stund. Det som da skjedde var at den ikke ville starte.

 

Kom bare beeps når jeg skrudde den på og det kom ingenting på skjermen. Det varierte mellom 3 og 4 beeps, noen lange, noen korte. Etter å ha lest meg opp på det fant jeg ut at det mest sannsynelig var RAM'n det var noe galt med. Forsøkte å ta ut og inn, prøve to og to i forskjellige slots. Drev i maaange timer, og mye rart ble prøvd ut. Fikk start ett par ganger. Forsøkte jo å reboote hver gang, og jeg var tilbake til start.

 

CMOS ble resatt mange ganger, og jeg forsøkte også med nytt batteri. Da fikk jeg som regel start, men det endte med at den fryser i windows boot screen. Kjøpte ny RAM (dyr DDR2 ram :angry:) og problemet er helt likt.

 

Noen ganger vil den ikke starte, får ett langt og tre korte beeps, om jeg resetter CMOS da går den til windows boot screen og fryser der. Den starter også windows install CD, men fryser på startup der også.

 

Specs:

- Windows 7

- Nye ram'n: Crucial 2x2GB. 6400 CL6

- Gamle ram'n: Kingston HyperX 4x1GB KHX8500D2K2/2G

- Motherboard: ASUS M2N-SLI Deluxe

- Strømforsyning: Silver Power av noe slag.

- GPU: HIS H100820390 (Jeg aner ikke hva det er, finner det ikke ut)

- CPU: AMD Athlon 64 X2

- HDD: 2x Samsung 500gb

 

Håper virkelig noen har noe tips til hva jeg kan gjøre eller sjekke, vil bli satt stor pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...