Gå til innhold

Bursdags fest (16)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg blir 16 år om to måneder, og har derfor tenkt å ha en stor bursdagsfest dette året. Jeg har derfor et par spørsmål jeg håpet å få svar på. Jeg tenker å invitere både gutter og jenter i alderen 15/16-18 og jeg er litt usikker på hvor mange vi blir. Jeg har tenkt litt på å leie lokalet i og med at jeg ikke har så gode erfaringer med å ha fest hjemme. Vet noen ca hvor mye et middels stort lokale vil koste og leie?

 

Det kommer til å bli alkohol der da mange av vennene mine har blitt 18 til da, og at jeg rett og slett synes at det blir mer gøy. (Ikke at man ikke kan ha det gøy uten alkohol, men det "løsner" litt opp i stemningen.) Burde jeg si ifra om dette til foreldrene mine? De vet jo at jeg henger med 96'ere, så det kommer nok ikke som et sjokk, selv om de ikke tror at jeg drikker. Jeg er veldig ansvarlig og foreldrene mine stoler utrolig mye på meg. Ville du ha latt en 16-åring leie lokalet til fest når du vet at det blir alkohol? Jeg er villig til å la dem komme og gå for å sjekke at alt er fint, men jeg ser helst at de ikke henger over meg hele tiden. Kan jo eventuelt ha fest nede, men tror det blir mer "stress" for dem med en haug av høylytte ungdommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir 16 år og skal feste med alkohol? Pluss at det kommer 18 åringer? Høres ut som en bra plan!

 

Jeg har festet såpass mye at jeg vet hvor lite som skal til før en hjemmefest eller lokalefest går over til Project X...... De som er der(spesielt jenter) kommer bort til deg og spør deg "kan to av våres beste venninner også få komme?" og plutselig er det 5 stykker som kommer. Også kommer det 5 andre. Og 3 til.

 

Jeg var på en fest der jeg kjente en, som kjente en, som hadde ei kusine som var der med noen som var venner til hun som hadde festen. Hun ble 16 år den kvelden. Flatskjermen ble knust, bilen ble ripet opp, masse søl og tull overalt. Noen folk kommer dit bare for å kødde og ødelegge. Jeg fikk sjokk hvor mye folk kødda og ødela ting mens henne var stup dritings og spøy og grein. Jeg var edru fordi jeg kjørte selv den kvelden, så jeg ringte politiet etter jeg hadde dratt.

 

Mitt råd, vent til du er 18 år eller ha en liten fest med gode venner. Veldig kjipt om det blir problemer med noen som er der og de er mindreårige+drukket alkohol. Da kan du sitte bra i saksa.

 

For å svare på hvor mye det koster å leie lokale; noen jenter i klassen arrangerte fest og de tok 150 kr i betaling til alle som kom(maks 100 tillate personer i lokalet). Selv med 150kr*100 så gikk dem endel i underskudd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du blir 16 år og skal feste med alkohol? Pluss at det kommer 18 åringer? Høres ut som en bra plan!

 

Jeg har festet såpass mye at jeg vet hvor lite som skal til før en hjemmefest eller lokalefest går over til Project X...... De som er der(spesielt jenter) kommer bort til deg og spør deg "kan to av våres beste venninner også få komme?" og plutselig er det 5 stykker som kommer. Også kommer det 5 andre. Og 3 til.

 

Jeg var på en fest der jeg kjente en, som kjente en, som hadde ei kusine som var der med noen som var venner til hun som hadde festen. Hun ble 16 år den kvelden. Flatskjermen ble knust, bilen ble ripet opp, masse søl og tull overalt. Noen folk kommer dit bare for å kødde og ødelegge. Jeg fikk sjokk hvor mye folk kødda og ødela ting mens henne var stup dritings og spøy og grein. Jeg var edru fordi jeg kjørte selv den kvelden, så jeg ringte politiet etter jeg hadde dratt.

 

Mitt råd, vent til du er 18 år eller ha en liten fest med gode venner. Veldig kjipt om det blir problemer med noen som er der og de er mindreårige+drukket alkohol. Da kan du sitte bra i saksa.

 

For å svare på hvor mye det koster å leie lokale; noen jenter i klassen arrangerte fest og de tok 150 kr i betaling til alle som kom(maks 100 tillate personer i lokalet). Selv med 150kr*100 så gikk dem endel i underskudd.

Ser poenget ditt veldig godt, men disse 18åringene har jeg kjent hele livet og de er alle utrolige gode venner av meg. Har heller ikke tenkt å ha noe åpent hus, så det blir ikke noe "kan jeg ikke bare plis ha med meg ditt og datt". Pleier som regel å ha grei kontroll når jeg drikker og, så det går nok greit. :)

Lenke til kommentar

Ville du ha latt en 16-åring leie lokalet til fest når du vet at det blir alkohol?

Nei. Aldri.

 

Du ser på deg selv som ansvarlig, men hvordan blir du når du drikker? Klarer du å kontrollere deg? Viktigst av alt, klarer du å kontrollere alle de andre? Jeg tipper nei.

Lenke til kommentar

Jeg synes hjemmefest hos meg når vi er toppen 20 stykker er skummelt. Aldri godt å vite hva som skjer. Vi burna med moped i stua, noe som ikke ble vakkert. Når vi har vorspiel eller fest hos meg så har jeg satt en maksgrense på 20 stykker.

 

Hvor mange er det snakk om som skal komme?

Det blir nok uansett ikke mer en 20-25 stykker.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan prisene er hvor du bor, men her hvor jeg bor varierer prisen mellom 1500 - 2500 kroner for et middels stort lokale (tønsberg) som rommer 80 personer i utgangspunktet(har aldri vært noe problem med 300 der heller, ble bare litt mer intimt ;);) ) Ettersom at du fyller 16, er det ikke unvalig at du begynner å drikke. Jeg begynte selv å drikke når jeg var rundt 16 år. Det beste er å skape tillit hos foreldrene dine til prosjektet du tenkte med leie av lokale og invitasjon av en hau med venner, si at de gjerne kan komme innom å se.

Lei også dørvakter, èn vakt dekker 50 personer, men hvis du skal ha omlag 100, så anbefaler jeg 3 vakter. Som jetfigther nevnte blir det fort søl og folk som skal skape drøbbel, derfor er det greit å ha noen vakter som kaste vedkommende ut ASAP. Personlig holder er jeg hobby DJ og har spilt rundt på forskjellige lokaler og utesteder på byen. Det skjer mye rart på slike 16års fester, mildt sagt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som tidligere sagt så koster et middels stort lokale rundt 2000.-

 

Du burde så absolutt involvere foreldrene dine ettersom du sier at de har stor tillit til deg så burde du ikke ødelegge den. Så fortell foreldrene dine at du skal ha alkohol på festen din. :D

Lenke til kommentar

Tremenningen min opplevde en sånn project x fest i huset sitt. Noen hadde spredd på facebook at det var fest, og det kom folk hun ikke ante hvem var engang. De trasha hele huset, TV, sofa, stuebord, alt var ødelagt.

 

Og disse fulle folkene som var i 20-årene begynte å skulle slåss med faren hennes når han prøvde å bryte dem opp når de kom hjem. Ingenting hjalp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...