Gå til innhold

Hva synes du er nyttig med Opera og hvilket skin bruker du?


megavolt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mainbar liker jeg å ha på ettersom jeg ikke har satt meg 100% inn i mousegestures enda, og er veldig grei å ha da maskinen også brukes av venner som ikke er helt drevne på opera.
Godt poeng! For min del hender det ofte at venner bruker Opera. Dermed er det jo greit og ikke fjerne alt en selv ikke trenger (så lenge det ikke tar opp unødvendig mye plass da...)
Lenke til kommentar

Screenshot av midt oppsett (244kb)

 

Trykk på F11, så ser du "åssen jeg har det" :lol: !

 

EDIT:

Legg merke til at jeg har page-bar'en til høyre side. Tar kansje litt plass, men jeg liker å ha mange vinduer samtidig, og da er det greit at hele tittelen på sia står der. Det gjør det når kanten på page-bar'en er såpass brei.

 

Jeg ser ikke slike muligheter i IE :p

 

Desutten har jeg forholdsvis høy oppløsning (1260x1024) så jeg får ikke for liten plass til selve siden :shrug:

Lenke til kommentar

Mitt oppsett:

opera1.jpg

Har lagt til noen ekstra knapper. "X" knappen viser lukkede vinduer. Kjekt om man vil tilbake eller er for rask med å lukke vinduer. "M" Slår på fil meny, "P" slår på personal bar. De neste slår av/på java, plugins osv. Bruker IMDb mye, så jeg har den på verktøylinja. Kan selvsagt skrive "i" i adresselinja, men synes det er greit slik. Har endret på høyreklikk menyene slik at de er mer oversiktlige. Har også lagt til "Åpne i internet explorer", hvis det skulle være aktuelt(sjeldnere og sjeldnere).

 

opera2.jpg

Viser personalbar, fil meny og hotlist. Har også endret på F12 quick menu. Fjernet de instillingene jeg ikke bruker.

Bruker odyssey skinnet. Ellers har jeg ingen navigeringsknapper da mouse gestures tar seg av det. :)

Lenke til kommentar
bruker Azurino.  Syns det er rolig, men samtidig så liker jeg at tabsene for vinduene lyser grønt når en side er ferdig.

 

Detaljer er alt, absolutt alt.  Det er det Opera er så bra på. alle tilpassningsmulighetene, og detaljene.

 

Nevnte jeg detaljer?  :)

 

Dette var et genialt skin. Meget behagelig helt klart. Har nå byttet ut Cocoa på begge mine maskiner med dette skinnet :yes:

Lenke til kommentar
bruker Azurino. Syns det er rolig, men samtidig så liker jeg at tabsene for vinduene lyser grønt når en side er ferdig.

 

Detaljer er alt, absolutt alt. Det er det Opera er så bra på. alle tilpassningsmulighetene, og detaljene.

 

Nevnte jeg detaljer? :)

 

Dette var et genialt skin. Meget behagelig helt klart. Har nå byttet ut Cocoa på begge mine maskiner med dette skinnet :yes:

var stilig, men den merkelige scrollbaren med hakk i ødela alt... :evil:

 

+At det var litt rotete.

 

Men stilig var det, så jeg tenker jeg beholder det, bare for å imponere folk :D

Lenke til kommentar
Mitt oppsett:

opera1.jpg

Har lagt til noen ekstra knapper. "X" knappen viser lukkede vinduer. Kjekt om man vil tilbake eller er for rask med å lukke vinduer. "M" Slår på fil meny, "P" slår på personal bar. De neste slår av/på java, plugins osv. Bruker IMDb mye, så jeg har den på verktøylinja. Kan selvsagt skrive "i" i adresselinja, men synes det er greit slik. Har endret på høyreklikk menyene slik at de er mer oversiktlige. Har også lagt til "Åpne i internet explorer", hvis det skulle være aktuelt(sjeldnere og sjeldnere).

 

opera2.jpg

Viser personalbar, fil meny og hotlist. Har også endret på F12 quick menu. Fjernet de instillingene jeg ikke bruker.  

Bruker odyssey skinnet. Ellers har jeg ingen navigeringsknapper da mouse gestures tar seg av det.  :)

 

Hvordan har du lagt til den x knappen? Finner ikke det valget når jeg tar customize toollbars.

 

Kan noen si meg hva forskjellen på rewind og back er?

Lenke til kommentar

For å legge til den knappen må du forandre på ei .ini fil. /opera7/profile/toolbar/etellerannet.ini

Åpne den, finn [browser Toolbar] og legg til dette etter siste ButtonX:

ButtonX, "Menu"="Show popup menu, "Internal Closed Window List", , , "Stop""

Bytt ut X med neste tall. Lagre og start opp Opera igjen(husk slå av opera først.)

Ellers kan dere prøve disse sidene for å customize opera:

http://home.concepts-ict.nl/~rijk/opera/

http://nontroppo.org/wiki/Opera7

Begge sidene(særlig den siste) har knapper man kan prøve ut. Her slipper du faktisk å forandre ini filene da det er bare å klikke på linker for å installere knappene.

Lenke til kommentar
For å legge til den knappen må du forandre på ei .ini fil. /opera7/profile/toolbar/etellerannet.ini

Åpne den, finn [browser Toolbar] og legg til dette etter siste ButtonX:

ButtonX, "Menu"="Show popup menu, "Internal Closed Window List", , , "Stop""

Bytt ut X med neste tall. Lagre og start opp Opera igjen(husk slå av opera først.)

Ellers kan dere prøve disse sidene for å customize opera:

http://home.concepts-ict.nl/~rijk/opera/

http://nontroppo.org/wiki/Opera7

Begge sidene(særlig den siste) har knapper man kan prøve ut. Her slipper du faktisk å forandre ini filene da det er bare å klikke på linker for å installere knappene.

 

Har ikke noe mappe som heter profile jeg.

Lenke til kommentar

Når du installerer opera får du valget "Use seperate settings for each user". Avhengig av hva du velger her vil profile folderen havne på forskjellige steder. Folderen din ligger i profilfolderen i windows folderen. I winnt: C:WinNTProfiles%UserName%*OperaOperaprofile.

Om du har flere brukere på maskinen vil de kunne ha forskjellige profiler i opera.

Lenke til kommentar
Når du installerer opera får du valget "Use seperate settings for each user". Avhengig av hva du velger her vil profile folderen havne på forskjellige steder. Folderen din ligger i profilfolderen i windows folderen. I winnt: C:WinNTProfiles%UserName%*OperaOperaprofile.

Om du har flere brukere på maskinen vil de kunne ha forskjellige profiler i opera.

 

Jeg har selvfølgelig søkt etter opera på maskinen og sett i de mappene som kommer opp. Den eneste mappen jeg får opp er den som ligger i programfiler, og der er ikke en profile mappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...