Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Søsteren min har fått seg type, og jeg er skeptisk


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært noen god bror for henne. Hun har hatt flere forhold der hun har blitt dårlig behandlet og jeg har ikke grepet inn. Hun har en hel historikk av kjærester som har oppført seg truende og stygge mot henne.

 

Nå har hun fått seg en ny type og jeg ønsker å være føre var uten å blande meg opp i privatlivet hennes.

 

Er det noen som har noen gode råd?

Er det noe jeg bør være ekstra oppmerksom på når det gjelder han?

Er det noen spørsmål jeg bør stille han eller henne?

 

Hvis det er noen her som selv har vært i "dårlige forhold" eller har en søster som har så vil jeg gjerne høre hva dere har å si :)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke behandlet henne bra, sier du.
Men det er du som er bekymret, for om det vil bli flere / andre som kommer til å gjøre det samme evt?

Altså. Noen ganger havner jo jenter i dårlige forhold med dårlige folk, men det er jo nødvendigvis ikke en konsekvent regel hvor dem alltid gjør de samme tabbene på nytt.

For forhåpentligvis så lærer dem jo, og således heller finner seg noen andre som ikke behandler dem dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du burde starte med er å ikke gå ut ifra at han er bad news.

Det vil bare ødelegge forholdet til søsteren din.

Jeg går ikke ut fra at han er bad news men når jeg ser tilbake på hennes tidligere forhold så kan jeg ikke annet enn å frykte det verste. Jeg har sett søsteren min i dyp sorg og fortvilesle og du skjønner sikkert at jeg ikke vil se henne slik igjen

Lenke til kommentar

Du kunne fort v

 

 

Det du burde starte med er å ikke gå ut ifra at han er bad news.

Det vil bare ødelegge forholdet til søsteren din.

Jeg går ikke ut fra at han er bad news men når jeg ser tilbake på hennes tidligere forhold så kan jeg ikke annet enn å frykte det verste. Jeg har sett søsteren min i dyp sorg og fortvilesle og du skjønner sikkert at jeg ikke vil se henne slik igjen

 

 

Du kunne fort vært broren til kjæresten min, men jeg er en snill fyr og har aldri gjort henne noe vondt utenom de vanlige kjæreste kranglene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er søsteren din voksen? Da er det ikke din jobb å "gripe inn" ved mindre hun ber om det.

Hun er voksen og det er kanskje ikke akkurat min jobb, men det er ikke alltid folk vet sitt eget beste. Kanskje hun har hastet seg inn i dette forholdet i håp om å endelig oppleve ekte kjærlighet. Hun har blitt skuffet nok ganger. Jeg føler at jeg ikke lenger bare kan sitte å se på.

Lenke til kommentar

 

Er søsteren din voksen? Da er det ikke din jobb å "gripe inn" ved mindre hun ber om det.

 

Hun er voksen og det er kanskje ikke akkurat min jobb, men det er ikke alltid folk vet sitt eget beste. Kanskje hun har hastet seg inn i dette forholdet i håp om å endelig oppleve ekte kjærlighet. Hun har blitt skuffet nok ganger. Jeg føler at jeg ikke lenger bare kan sitte å se på.

Vel. Jeg tror ikke du ville vært riktig person for å dømme han nye fyren da.

 

Og det høres mer ut som du bare tenker på de gamle og tidligere kjærestene, og ilegger all oppførselen deres over på ham. Og så i tillegg umyndiggjør du søsteren din og mener at hun ikke er voksen nok til å vite sitt eget beste? Men du vet liksom hennes beste (uten å ha visst det før?).

 

Du som ikke klarer å se den nye fyren for den han er, men ser mer på hvem andre hun har vært med tidligere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du møtt denne nye kjæresten hennes? For jeg er enig i at utenforstående kan se personlighetstyper og varselstegn før de(n) involverte. Men denne nye trenger jo ikke være slik som hennes tidligere kjærester.

 

Med mindre dere er veldig nære, så tviler jeg på at hun vil la deg gripe inn. Og det at hun er voksen gjør det "enda vanskeligere" for deg. Det er vel og bra at du bryr deg om søsteren din og vil beskytte henne, men her er det mange grenser du ikke burde krysse.

Jeg tenker at du gjerne kan prøve å treffe denne fyren, når søsteren din syns det er greit. Hvis det da begynner å ringe store varselslamper hos deg, så kan du ta dette opp med henne. Men vær beredt på at hun ikke nødvendigvis vil like det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La dem være i fred. Den dagen hun vil ha hjelp av deg, sier hun fra.

Dette er et greit utgangspunkt, men kan være greit å understreke for hun at du er der for henne etc. hvis det ikke er gjort allerede, og ikke bare stå helt på sidelinjen og vente på at hun tar kontakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

La dem være i fred. Den dagen hun vil ha hjelp av deg, sier hun fra.

Dette er et greit utgangspunkt, men kan være greit å understreke for hun at du er der for henne etc. hvis det ikke er gjort allerede, og ikke bare stå helt på sidelinjen og vente på at hun tar kontakt.

 

Ja, det kan jeg være enig i.

Lenke til kommentar

Hvordan type person virker det som denne nye typen til søsteren din er da, TS?

 

En ganske ustabil type kanskje, som ikke ville hatt noen problemer med å voldta noen for å så påstå at det er bestevennen sin etterpå?

 

Virker det som han har en grei forståelse og respekt for andre medmennesker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...