Gå til innhold

Investere i ny headsett


Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en Turtle Beach Ear Force X11 i et par år nå, fungerde helt fint til i dag høyre siden datt av, og har teipa sammen men den sitter ikke god på høyre øret, og er plagsomt å ha på.

 

Tenkte å kjøpe headsett under 1-tusen lappen, og har et par kriterier.

 

1. BRA byggkvalitet, burde leve minst et par år.

2. Merkbart bra lyd, helst bedre enn den jeg har nå, hvis noen har erfaring med den.

3. HELST trådløst, som ikke krever batteri men kabel til å lade med.

4. under 1 lappen

 

hvis jeg har posta feil flytt pls

Endret av YOLOSWAGOSAURUS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

http://www.dustinhome.no/product/5010754315/logitech-g930-wireless-gaming-headset/

 

Hva med denne her

 

Kan man lade denne mens man spiller, er den bra for spill a tru

De har ikke god byggekvalitet eller god lydkvalitet. Komforten er også dårlig.

 

Som de over så anbefaler jeg DT770. God lydkvalitet til prisen, god byggekvalitet og god komfort.

 

 

 

Men ingen mic:)

 

Er det merkbart god for gaming a tru?

Lenke til kommentar

 

 

http://www.dustinhome.no/product/5010754315/logitech-g930-wireless-gaming-headset/

 

Hva med denne her

 

Kan man lade denne mens man spiller, er den bra for spill a tru

De har ikke god byggekvalitet eller god lydkvalitet. Komforten er også dårlig.

 

Som de over så anbefaler jeg DT770. God lydkvalitet til prisen, god byggekvalitet og god komfort.

 

 

 

Men ingen mic:)

 

Er det merkbart god for gaming a tru?

 

Har hatt versjonen som ikke er trådløs, og syntes bygge kvalitet er veldig dårlig. Fikk også vondt etter et par timer på dataen. Til gaming trenger man kun en god soundstage og helst Dolby Headphones eller CMSS-3D. Headsettet fyller de kravene, men har veldig dårlig lydkvalitet generelt, man får hodetelefoner med bedre lyd/byggekvalitet/soundstage til under 500kr, tho. ikke wireless og med innebygget lydkort(innebygget lydkort er negativt men).

 

Hvilket spill skal du spille, hvor viktig er positional audio, hvilken type musikk hører du på, og liker du mye bass?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Men ingen mic:)

 

Er det merkbart god for gaming a tru?

 

Jeg bruker de til gaming og synes de fungerer veldig bra til det formålet. Jeg løste mic delen med æ røske micen ut av mitt gamle Steelseries 5HV2 og stripset den fast på siden.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Creative Aurvana Live!, Creative Soundblaster Audigy SE og en bordmikrofon overasket meg veldig og vil anbefale deg det hvis du er ute etter å spare penger. Hodesett generelt med ordet "gaming" i seg er overprisa søppel med ræva lydkvalitet og byggekvalitet. Hør på Ares NOR, han er en med veldig mye kunnskap i dette emnet!

Lenke til kommentar

Er vel flere måter å løse dette på.

  • Du kan kjøpe DT770 å ha et hodetelefoner i mange år, MANGE år. Mic problemet kan løses på flere måter. Du kan røske ut micen på Turtle headsettet, og plassere den en fin plass, slik at den er brukbar. Eller du kan kjøpe en jalla bordmic på Clahs/Biltema for en femtilapp. På lydfronten, så har DT770 god lyd og god lydisolasjon. Fin allrounder.
  • Sennheiser HD558, disse er også av særdeles kvalitet som vare og vare. Mic løses med samme løsning som over. Det som er litt tøft med disse er du kan med noen enkle grep gjøre om dette åpne hodetelefoner. Dette vil gi deg en lyd som gjør det lettere å høre hvor ting kommer fra. Ang. musikk fronten, så er vel disse nøytrale og vil ikke gi noen big bang bass, men god gjengivelse av musikken. Om dette gjelder etter eller modden, må nok noen andre svare på. Dette er en løsning som krever litt teknisk innsikt fra din side. Hvis du har mulighet og er villig til dette, blir nok dette billigst og best for prisen med tanke på lyd innen spilling.
  • Sennheiser PC360 koster 1360 nok i skrivende stund, og er nok den enkleste løsningen. Her får du mic med et kvalitetshodetelefoner.

Dette er iallefall mine tanker om det hele, hvis du vil ha noe som varer så burde du punge et par hundringser til. Det vil du ikke angre på.

Lenke til kommentar

Creative Aurvana Live!, Creative Soundblaster Audigy SE og en bordmikrofon overasket meg veldig og vil anbefale deg det hvis du er ute etter å spare penger. Hodesett generelt med ordet "gaming" i seg er overprisa søppel med ræva lydkvalitet og byggekvalitet. Hør på Ares NOR, han er en med veldig mye kunnskap i dette emnet!

 

 

Er vel flere måter å løse dette på.

  • Du kan kjøpe DT770 å ha et hodetelefoner i mange år, MANGE år. Mic problemet kan løses på flere måter. Du kan røske ut micen på Turtle headsettet, og plassere den en fin plass, slik at den er brukbar. Eller du kan kjøpe en jalla bordmic på Clahs/Biltema for en femtilapp. På lydfronten, så har DT770 god lyd og god lydisolasjon. Fin allrounder.
  • Sennheiser HD558, disse er også av særdeles kvalitet som vare og vare. Mic løses med samme løsning som over. Det som er litt tøft med disse er du kan med noen enkle grep gjøre om dette åpne hodetelefoner. Dette vil gi deg en lyd som gjør det lettere å høre hvor ting kommer fra. Ang. musikk fronten, så er vel disse nøytrale og vil ikke gi noen big bang bass, men god gjengivelse av musikken. Om dette gjelder etter eller modden, må nok noen andre svare på. Dette er en løsning som krever litt teknisk innsikt fra din side. Hvis du har mulighet og er villig til dette, blir nok dette billigst og best for prisen med tanke på lyd innen spilling.
  • Sennheiser PC360 koster 1360 nok i skrivende stund, og er nok den enkleste løsningen. Her får du mic med et kvalitetshodetelefoner.

Dette er iallefall mine tanker om det hele, hvis du vil ha noe som varer så burde du punge et par hundringser til. Det vil du ikke angre på.

 

 

Er vel flere måter å løse dette på.

  • Du kan kjøpe DT770 å ha et hodetelefoner i mange år, MANGE år. Mic problemet kan løses på flere måter. Du kan røske ut micen på Turtle headsettet, og plassere den en fin plass, slik at den er brukbar. Eller du kan kjøpe en jalla bordmic på Clahs/Biltema for en femtilapp. På lydfronten, så har DT770 god lyd og god lydisolasjon. Fin allrounder.
  • Sennheiser HD558, disse er også av særdeles kvalitet som vare og vare. Mic løses med samme løsning som over. Det som er litt tøft med disse er du kan med noen enkle grep gjøre om dette åpne hodetelefoner. Dette vil gi deg en lyd som gjør det lettere å høre hvor ting kommer fra. Ang. musikk fronten, så er vel disse nøytrale og vil ikke gi noen big bang bass, men god gjengivelse av musikken. Om dette gjelder etter eller modden, må nok noen andre svare på. Dette er en løsning som krever litt teknisk innsikt fra din side. Hvis du har mulighet og er villig til dette, blir nok dette billigst og best for prisen med tanke på lyd innen spilling.
  • Sennheiser PC360 koster 1360 nok i skrivende stund, og er nok den enkleste løsningen. Her får du mic med et kvalitetshodetelefoner.

Dette er iallefall mine tanker om det hele, hvis du vil ha noe som varer så burde du punge et par hundringser til. Det vil du ikke angre på.

 

 

Så hvordan røsker jeg ut Micen på turtle beachen min?

Lenke til kommentar

Ta av putene, finn et skrujern, skru opp hele driten. Deretter så kan dette variere VELDIG fra headset til headset. Men micen er koblet til en tynn kabel som du ikke burde kutte, så vær forsiktig. Utenom det så kan bare klikke ninja med en tang å bare tvinge alt opp siden du ikke skal bruke det mer.

 

Se et par vidoer på youtube om fjernet av mikrofoner fra headset.

Lenke til kommentar

Ta av putene, finn et skrujern, skru opp hele driten. Deretter så kan dette variere VELDIG fra headset til headset. Men micen er koblet til en tynn kabel som du ikke burde kutte, så vær forsiktig. Utenom det så kan bare klikke ninja med en tang å bare tvinge alt opp siden du ikke skal bruke det mer.

 

Se et par vidoer på youtube om fjernet av mikrofoner fra headset.

 

ser ut som turtle beach ikke er fjernable

Lenke til kommentar

 

Ta av putene, finn et skrujern, skru opp hele driten. Deretter så kan dette variere VELDIG fra headset til headset. Men micen er koblet til en tynn kabel som du ikke burde kutte, så vær forsiktig. Utenom det så kan bare klikke ninja med en tang å bare tvinge alt opp siden du ikke skal bruke det mer.

 

Se et par vidoer på youtube om fjernet av mikrofoner fra headset.

 

ser ut som turtle beach ikke er fjernable

 

Koster under 100kr for en bedre mikrofon på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

 

 

Ta av putene, finn et skrujern, skru opp hele driten. Deretter så kan dette variere VELDIG fra headset til headset. Men micen er koblet til en tynn kabel som du ikke burde kutte, så vær forsiktig. Utenom det så kan bare klikke ninja med en tang å bare tvinge alt opp siden du ikke skal bruke det mer.

 

Se et par vidoer på youtube om fjernet av mikrofoner fra headset.

 

ser ut som turtle beach ikke er fjernable

 

Koster under 100kr for en bedre mikrofon på Clas Ohlson.

 

 

kjøp for meg er optatt med jentene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...