Gå til innhold

Gaming vs. "proff"-maskin.


t-vs

Anbefalte innlegg

Skal ha en ny maskin til alt mulig bruk, men det er viktig krav at den presterer bra på cad/cam. Bør fungere i privat, jobb og utdanningssammenheng de neste tre årene uten for mye trøbbel.

 

Rammeverket er omtrent slik:

15,6"

Matt skjerm

Numerisk tastatur

SSD (+ evt tilleggsdisk, men ikke avgjørende)

Optisk drev

 

Prosessor, minne og gpu finner jeg ut av.

 

Ser for meg at jeg legger inntil 15k i maskinen.

 

Spørsmålet er hva som er hovedforskjellene på om man velger en "nesten-ultraportabel", gamingmaskin eller noe fra pro-segmentet?

 

Setter pris på synsing og erfaringer rundt byggekvalitet, kjøling, antatt levetid, driftssikkerhet, kompatiblitet, brukervennlighet etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gode erfaringer med proff-maskiner. Og hvis du først skal bruke 15k på en laptop bør du i aller høyeste grad velge en proff-maskin fremfor en typisk gaming-laptop.

 

Ta en titt på denne eller denne. Laptoper i bedriftssegmentet pleier å støtte docking-stasjon, sjekk om dette er tilgjengelig. I tillegg er skjermen noe av det råeste jeg har sett på en laptop. Selv gikk jeg for en ultrabook.

Lenke til kommentar

Selvsagt. Hvis du vil svare på mitt spørsmål først.... ;)

 

Gå ut av tråden og tilbake til underforumet. Trykk på knappen "Start ny tråd" som ligger på høyre side over trådlisten. Da åpner det seg store muligheter.

Takk for hjelpen, men jeg klarer ikke å svare på ditt spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...