Gå til innhold

Toastmaster i bryllup


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Denne er klassisk, men jeg trenger noen tips og personlige erfaringer.

 

Jeg nemlig fått den ærefulle og viktige oppgaven av å være toastmaster i bryllupet til to av mine nærmeste venner i juli, og jeg er allerede godt i gang med planleggingen.

 

Jeg ønsker å være på hugget når det gjelder dette, og virkelig bevise at dette var et riktig valg. Jeg har holdt tale flere ganger før, men aldri vært toastmaster. Har ikke mange toastmastere å sammenligne med heller, jeg vet bare hva jeg absolutt ikke vil oppnå med kvelden og lager derfor en så presis kjøreplan som mulig.

 

Dette er også grunnen til at jeg nå sitter og utformer en e-post jeg kommer til å sende alle gjestene om en måneds tid, når invitasjonen har fordøyd litt (den ble sendt ut i forrige uke, og mange har allerede svart).

 

Så da lurer jeg rett og slett på hva jeg bør få med i e-posten.

Dette er hva jeg har notert foreløpig:

- En rask introduksjon av meg og mitt forhold til brudeparet

- Informasjon om hvordan gjestene kan komme i kontakt med meg i forbindelse med taler og andre innslag

- Tilbakemeldinger angående allergier og andre praktiske ting som må/bør avklares i forkant

- Alternativ mat til barn

 

Jeg har tenkt å få en god flyt i dette, det er tross alt førsteinntrykket av meg som toastmaster. Jeg kommer til å beskrive hvordan vi ønsker at kvelden skal være, med gode (forberedte og personlige) taler, musikalske innslag, engasjerte gjester osv.

 

Jeg setter utrolig stor pris på personlige erfaringer fra både gode og dårlige toastmastere, forslag til en rød tråd, en smørbrødliste for ting jeg må unngå, og hva mer jeg burde ha med i e-posten. Jeg vil ha en passe lang e-post, og heller "tvinge" gjestene til å ha en dialog med meg, slik at jeg kan bruke min erfaring av dem til introduksjon for taler.

 

Til opplysning, så er brudeparet veldig familiekjære, jordnære, aktive og liker å finne på morsomme og sprø ting.

Jeg var i tillegg den som spleisa de, og det var derfor valget av toastmaster havnet på meg. Kan jeg bruke det på noe vis?

 

Tusen, tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...