Gå til innhold

Tips til laptop 13,3'' ikke gaming, maks 5000,-


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg er ute etter en liten og lett laptop, gjerne 13,3'' til maks 5000 kr.

Den skal ikke brukes til gaming. Stort sett kun skolearbeid og surfing.

 

Jeg vil gjerne at pcn skal en en liten SSD for operativsystem, og ellers en større HDD (evt kun SSD hvis det finnes). Vil helst ha en i3 eller i5 prosessor og >=4GB RAM.

 

Noen som vet om et godt kjøp som tilfredsstiller disse kravene?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du strekke deg til 14", så kan du få denne http://www.dustinhome.no/product/5010745293/acer-aspire-v5-471p-ci3-1-5-4gb-500-touch-14-w8/

 

Så setter du inn SSD selv, og bruker den originale HDD'en som ekstern disk http://www.dustinhome.no/product/5010660016/kingston-ssdnow-v300-120gb-ssd-7mm-sata-600-mlc-desktop-notebook-upgrade-kit/

 

Totalt kr 4902.

 

Du har da en grei PC med touch screen, bakgrunnsbelyst tastatur, SSD og 500GB ekstern disk.

Lenke til kommentar

Jeg likte også den. Tror det er det mest aktuelle alternativet til nå.

Du må være klar over at det er en hybriddisk, der du ikke har kontroll over SSD-delen. Det er de til enhver tid mest brukte filene som vil ligge på SSD-delen, så utenom raskere oppstart av maskinen kan du ikke forvente særlig ytelsesforbedring i forhold til HDD.

Lenke til kommentar

Du må være klar over at det er en hybriddisk, der du ikke har kontroll over SSD-delen. Det er de til enhver tid mest brukte filene som vil ligge på SSD-delen, så utenom raskere oppstart av maskinen kan du ikke forvente særlig ytelsesforbedring i forhold til HDD.

Ja, skjønner at det hovedsaklig vil være oppstart som vil gå raskt. Men i og med at denne pcn hovedsaklig skal brukes til word/internett/lagre bilder, er det vel ikke så dumt.

 

Jeg kjøpte selv en ASUS U36SG for halvannet år siden og byttet da ut HDDen med en SSD og ble veldig fornøyd med resultatet. Er litt redd for å gjøre dette for andre i tilfelle jeg ødelegger noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...