Gå til innhold

Lenovo eller Toshiba?


Montag

Anbefalte innlegg

Er i markedet for ny laptop primært tenkt til kontor-/multimediabruk (ikke spill, men i aller høyeste grad til film). Bilde-og videoredigering er også aktuelle bruksområder. Max pris er 7000kr. Skjermstørrelse enten 15" eller 17"

 

Har lett en del rundt og valget står så langt står mellom disse to:

 

http://www.komplett.no/lenovo-ideapad-z710-173-full-hd/797832#!tab:info

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATP5011J/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-solv

 

Hva anbefaler dere? Jeg har også vurdert Asus, men hører at byggkvaliteten er variabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

True that. Orket ikke å sjekke annonsene, måtte bare rope ut noe hva jeg syntes generelt om merket. Toshiba, bare navnet virker avskrekkende, men hvor flinke de er på maskiner vet jeg lite om. Intuisjonen sier meg at Lenovo vanligvis ville vært det tryggeste valget

Lenke til kommentar

True that. Orket ikke å sjekke annonsene, måtte bare rope ut noe hva jeg syntes generelt om merket. Toshiba, bare navnet virker avskrekkende, men hvor flinke de er på maskiner vet jeg lite om. Intuisjonen sier meg at Lenovo vanligvis ville vært det tryggeste valget

Selv ville jeg aldri eid en Toshiba laptop uansett hva slags laptop det hadde dreid seg om...

Lenke til kommentar

Idiotisk å bedrive mer merkefavorisering. Det eneste merket jeg holder meg unna er dell og Sony. Dette av dårlige erfaringer med de selv. F eks sony vaio hvor en kompis av meg kjøpte to vaio og det var feil med de begge, og da jeg kjøpte en og det oppsto feil etter 1 mnd bruk. Måtte rett og slett levere det tilbake jeg.

 

Når det gjelder Thshiba så kan jeg ikke uttale meg bortsett fra det at jeg har hørt en del dårlig om de. Jeg ser først og fremst etter spesifikasjoner og egenskaper så kan man tenke på merke til slutten.

Lenke til kommentar

Er i markedet for ny laptop primært tenkt til kontor-/multimediabruk (ikke spill, men i aller høyeste grad til film). Bilde-og videoredigering er også aktuelle bruksområder. Max pris er 7000kr. Skjermstørrelse enten 15" eller 17"

 

Har lett en del rundt og valget står så langt står mellom disse to:

 

http://www.komplett.no/lenovo-ideapad-z710-173-full-hd/797832#!tab:info

 

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATP5011J/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-solv

 

Hva anbefaler dere? Jeg har også vurdert Asus, men hører at byggkvaliteten er variabel.

Lenovo-maskinen som du har funnet har den nye 802.11ac Wireless standard. Bygget for speed, så valget er absolutt den!

 

 

CPU

 

Intel Core i7 (4. generasjon) 4700MQ / 2.4 GHz

 

Max Turbo-hastighet 3.4 GHz

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Bare om jeg fikk den gratis. Toshiba er jo litt geniale da:

 

Skulle hatt svært godt betalt for å ta imot en Toshiba. Har selv eid et par, ikke videre imponert. Dessuten kjøpte en kamerat av meg en skole-PC (bedriftsmodell) som holdt en heller lav kvalitet.

 

Idiotisk å bedrive mer merkefavorisering. Det eneste merket jeg holder meg unna er dell og Sony. Dette av dårlige erfaringer med de selv. F eks sony vaio hvor en kompis av meg kjøpte to vaio og det var feil med de begge, og da jeg kjøpte en og det oppsto feil etter 1 mnd bruk. Måtte rett og slett levere det tilbake jeg.

 

Når det gjelder Thshiba så kan jeg ikke uttale meg bortsett fra det at jeg har hørt en del dårlig om de. Jeg ser først og fremst etter spesifikasjoner og egenskaper så kan man tenke på merke til slutten.

Hva slags Dell-PC hadde du dårlige erfaringer med? Har hørt en del negativt om deres produkter rettet mot forbrukermarkedet, men selv har jeg brukt bedriftsprodukter fra Dell i mange år som jeg mener har holdt høy kvalitet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Idiotisk å bedrive mer merkefavorisering.

 

 

 

 

Det er ikke noe feil med å favoritisere enkelte merker om en har peiling. Kanskje verre å stemple et merke av tidligere utgivelser i tilfelle de kan ha skjerpet seg, men da har de ødelagt ryktet sitt selv. Tøft marked, så da velger folk som regel det en vet har levert opp igjennom.

 

 

 

Skulle hatt svært godt betalt for å ta imot en Toshiba. Har selv eid et par, ikke videre imponert. Dessuten kjøpte en kamerat av meg en skole-PC (bedriftsmodell) som holdt en heller lav kvalitet.

 

Fattig student, kunne trengt en egen maskin til diverse, ingen annen grunn :p Ble du ikke imponert av reklamen? :)

Lenke til kommentar

Fattig student, kunne trengt en egen maskin til diverse, ingen annen grunn :p Ble du ikke imponert av reklamen? :)

Etter å ha sett reklamen fikk jeg enda mindre lyst på en Toshiba, og skulle hatt enda bedre betalt for å ta imot en :p

 

Selv da jeg levde på studielån ville jeg heller kjøpe meg en ordentlig bedriftslaptop og leve på nudler en stund enn å kjøpe noe billig drit...

Lenke til kommentar

Er nok kanskje best det, ja.. men jeg er ikke flink til å spare, bruker alt på mat.. og nudler er uaktuelt da jeg ikke tåler gluten og blir hard i magen :(:p Kan jo begynne med dumpster diving, kanskje jeg finner en funkende toshiba på kjøpet :)

Vel, jeg sparte penger på å kjøpe entrecôte, indrefilet osv ift. typisk studentmat. Men dumpster diving, der går grensen. Uansett, DET er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Skulle hatt svært godt betalt for å ta imot en Toshiba. Har selv eid et par, ikke videre imponert. Dessuten kjøpte en kamerat av meg en skole-PC (bedriftsmodell) som holdt en heller lav kvalitet.

 

Hva slags Dell-PC hadde du dårlige erfaringer med? Har hørt en del negativt om deres produkter rettet mot forbrukermarkedet, men selv har jeg brukt bedriftsprodukter fra Dell i mange år som jeg mener har holdt høy kvalitet.

Har en erfaring hvor det var en bedrift som kun var utrustet med dell maskiner i forskjellige typer. Sjefen for bedriften var en jeg hadde kjennskap til, og når IT ansvarlig hadde sommerferie så måtte han hyre inn meg og en til for å prøve å få bukt med noen problemer på maskinene. Aldri opplevd makan. Var jo også nye og greie maskiner. Privat så har jeg opplevd problem med en dell pc. Var ikke noe galt med den i seg selv, men det bråkte som en vaskemaskin og ble varm som en stekeovn...

Lenke til kommentar

Vel, jeg sparte penger på å kjøpe entrecôte, indrefilet osv ift. typisk studentmat. Men dumpster diving, der går grensen. Uansett, DET er en helt annen diskusjon.

Stig, da.. mat i dumpstere er ofte rett fra butikkhyllen, tenkte derfor det var en mulighet for å finne en toshiba også :(

Lenke til kommentar

Har en erfaring hvor det var en bedrift som kun var utrustet med dell maskiner i forskjellige typer. Sjefen for bedriften var en jeg hadde kjennskap til, og når IT ansvarlig hadde sommerferie så måtte han hyre inn meg og en til for å prøve å få bukt med noen problemer på maskinene. Aldri opplevd makan. Var jo også nye og greie maskiner. Privat så har jeg opplevd problem med en dell pc. Var ikke noe galt med den i seg selv, men det bråkte som en vaskemaskin og ble varm som en stekeovn...

Det er rart, for jeg har motsatt erfaring. Og jeg kjøpte min første Dell-PC i 2004. Har også vært borti Dell både på serversiden, arbeidsstasjoner og bærbare. Men det skal sies, på serversiden gikk jeg for toppmodellene av 1U og 2U samt tower, for arbeidsstasjoner gikk jeg for de som er ment for bedriftssegmentet (Optiplex/Precision), og for bærbare, Latitude. Alt som hette Dimension, Inspiron eller Vostro fra Dell har jeg styrt langt unna.

Lenke til kommentar

Stig, da.. mat i dumpstere er ofte rett fra butikkhyllen, tenkte derfor det var en mulighet for å finne en toshiba også :(

Jeg har jobbet i butikk i mange år, og har selv kastet hundrevis av kg med utgåtte varer. Derfor tar jeg ikke sjansen på dumpster diving. Tror du virkelig at f.eks. kjølevarer kommer rett fra kjøl/frys når de blir kastet i søpla?

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Ah, du tok den ikke :p

 

Men ser ikke noe feil med dumpster diving. Menneskekroppen tåler mer enn mat servert på sølvfat, og vi lever jo en kontrast så ikke rart det er angst ute og går. Sier ikke at det trengs, men i teorien kan enhver erfaren diver finne ganske nylig kastet mat. Trenger ikke å kaste i seg fisk som har ligget i varmen i flere døgn. Masse spiselig å ta tak i, og alt er ikke utgått, enten det er best før eller varer med kjønnsfeil på

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...