Gå til innhold

Ny redigering/surfe pc ca 5K (har kabinett + ram)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har tenkt å bygge en stasjonær pc til 5K. Pcen skal brukes til surfing, video/bilderedigering og streaming (se videoer). Har 18 GB ram og et Fractal Desing Define R4 kabinett som jeg skal bruke. Skal bruke ca 5K på resten av delene.

Her er ett oppsettet jeg har tenkt på.

Litt usikker på om jeg bruker pengene på rette ting, men tror det er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men vil nok ha moduler psu. Er det en vanlig Windows?, eller OCM?

Det er modulær PSU i mitt oppsett. Det er fullversjon av Windows 8.1. OEM er kr 115 rimeligere http://www.dustinhome.no/product/5010756904/microsoft-windows-8-1-64-bit-nor-dvdoem/

Som jeg skrev, så er mitt oppsett ikke klokkbart. Du sparer en del kroner på det. Skal du overklokke må du ha K-versjon av prosessor og hovedkort med Z87-chipset. Men da bør du også ta med en tredjeparts CPU-kjøler. CM Hyper 212 Evo er et rimelig og godt valg http://www.dustinhome.no/search/hyper%20212%20evo

Skrevet

Skal byttes i7 på i5, da kan man ta SSD 128gb Samsung 840

Skrevet

Har ingen planer om å overklokke, det var grunnen til at jeg valgte I7 og ikke I5.

Det er ingen grunnen til å gå på i7, kan du ta i5 uten K spare 1000kr, og overklokke ikke.

Jeg tror at mange tenker at i7 har 8 kjerner, men det faktisk har 4 som i5 plus HyperThreading, som egentlig gir ingetning.

Skrevet

Det er ingen grunnen til å gå på i7, kan du ta i5 uten K spare 1000kr, og overklokke ikke.

Jeg tror at mange tenker at i7 har 8 kjerner, men det faktisk har 4 som i5 plus HyperThreading, som egentlig gir ingetning.

denne er et nesten like bra valg?

Skrevet (endret)

Vil du spare, gå på i5.

Vil du ikke spare. gå på i5 + SSD

i5+SSD er bedre valg en i7 :green:

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...