Gå til innhold

Sniktitt: Sony Xperia Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åssen kan du ha sett denne i Japan i Oktober når Sony la den ut for salg i samarbeid med Docomo i Desember?

 

De har et sånn Sony Center i Ginza i Tokyo som viser ting som kommer. Og de hadde den også på utstilling i enkelte butikker for forhåndsbestilling. Japanerne har kunnet forhåndsbestille denne siden 26. Oktober, levering først i Desember. Hadde ikke kunnet kjøpt en allikevel, for man måtte ha Docomo abonnement med på kjøpet, samme gjelder for iPhone.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

3999,- på cyberphoto.no om man forhåndbestiller! :)

Men leser du litt omtale om den butikken finner du ut at den ligger i Sverige og sender til Norge. Og flere kunder derfra har måttet betale mva og tollgebyr.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

De har et sånn Sony Center i Ginza i Tokyo som viser ting som kommer. Og de hadde den også på utstilling i enkelte butikker for forhåndsbestilling. Japanerne har kunnet forhåndsbestille denne siden 26. Oktober, levering først i Desember. Hadde ikke kunnet kjøpt en allikevel, for man måtte ha Docomo abonnement med på kjøpet, samme gjelder for iPhone.

Den har vært tilgjengelig ulåst fra KyoEx, og du kan uansett låse opp Docomo telefoner ved å betale et lite gebyr. Har gjort det et par ganger selv og det har funket helt fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg fikk levert min z1 compact til meg i dag og merket at det var noe som ikke stemte... Jeg sammenlignet skjermstørrelsen med min HTC Desire HD som også er 4,3", og fant store forskjeller!

 

Skjermstørrelse (cm):

Desire HD = 9,9 høyde, 5,7 bredde

Z1 compact = 9,5 høyde, 5,3 bredde

 

Hvorfor er det forskjellig størrelse på dem når begge egentlig skal ha 4,3 tommers skjerm?

Lenke til kommentar

Fikk denne telefonen i går, og alt virker bra med unntak av en ting: dekningen!

 

Min gamle Samsung S3 har full dekning, men min nye z1 compact som ligger ved siden av har kun 2 av 4 stolper. Har hatt med begge telefonene ut en tur, og har enda til gode å se 4 av 4 stolper på min z1, mens S3'en stort sett viser full dekning.

 

Noen andre som opplever det samme, eller har jeg fått en mandagstelefon?

Lenke til kommentar

Fikk denne telefonen i går, og alt virker bra med unntak av en ting: dekningen!

 

Min gamle Samsung S3 har full dekning, men min nye z1 compact som ligger ved siden av har kun 2 av 4 stolper. Har hatt med begge telefonene ut en tur, og har enda til gode å se 4 av 4 stolper på min z1, mens S3'en stort sett viser full dekning.

 

Noen andre som opplever det samme, eller har jeg fått en mandagstelefon?

 

Det hørtes rart ut. Jeg opplever bedre dekning med min Z1 enn jeg gjorde med min gamle iphone 4 og LG G2 som jeg hadde i et par uker! Bor i en kjeller og hadde ofte problemer med å føre samtaler, men ikke opplevd det med Z1c

Lenke til kommentar

Fikk denne telefonen i går, og alt virker bra med unntak av en ting: dekningen!

 

Min gamle Samsung S3 har full dekning, men min nye z1 compact som ligger ved siden av har kun 2 av 4 stolper. Har hatt med begge telefonene ut en tur, og har enda til gode å se 4 av 4 stolper på min z1, mens S3'en stort sett viser full dekning.

 

Noen andre som opplever det samme, eller har jeg fått en mandagstelefon?

 

Kan de være på forskjellig nett kanskje? Om Z1c er på 4g mens S3en er på 3g? Da vil jo dekningen kunne være forskjellig. Fikk min Z1 compact i går, så kan ikke si så mye om dekningen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Det er nok noe rart med telefonen jeg har fått. Har hatt så dårlig dekning en del steder, hvor jeg aldri har hatt problemer før, at det ikke har vært mulig å gjennomføre samtaler. Også på matbutikken, hvor jeg ofte har snakket i telefonen tidligere med S3'en, finner den ikke signal i det hele tatt.

 

Konas HTC one X plus viser også bedre dekning enn min nye Z1c.

 

Noen som vet hvordan jeg kan påvise evt. feil på antennen? Får ta kontakt med leverandøren i morgen ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...