Gå til innhold

Fjernstyre playstation 3 fra pc (blu-ray avspilling i hovedsak)


gather

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen får gjerne flytte den om denne f-eks burde vært i elektronikkforumet får noen flytte den

 

Er det noen som har erfaring med å bruke pcen til å sende kommandoer for å kunne fjernstyre en playstation 3 fra pcen.

 

Såvidt jeg kan se er det en eller annen form for bluetoothkommunikasjon mellom kontrolleren/fjernkontrollen som man får kjøpt til Playstation.

 

Mitt spørsmål blir derfor er det mulig å sende disse signalene fra en pc slik at jeg kan sette på en bluray film uten å måtte lete frem en fjernkontroll/håndkontroller.

 

Dette skal senere integreres i mitt kontrollpanel for alt i leiligheten. Det er webbassert slik at det kan brukes enten på telefon, pc eller nettbrett.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

letteste er vell bare å kjøpe en slik dings:

 

http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-3/Tilbeh%C3%B8r/H%C3%A5ndkontroller/Sony-Ps3-Remote-Control-PS3-Fjernkontroll-for-Blu-ray-p%C3%A5-din-PS3-27068-p0000007804

 

evt billigere her men ikke på lager:

http://www.komplett.no/sony-blu-ray-fjernkontroll/331638

 

Evt bare bruke tv fjernkontroll til bluray avspilling

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Nå tror jeg ikke du leste hele innlegget før du svarte. Jeg vet om fjernkontrollen, jeg ønsker en løsning som gjør at pcen kan simulere at den er en håndkontroller eller fjernkontroll.

 

 

mvh

Øyvind

Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Nå tror jeg ikke du leste hele innlegget før du svarte. Jeg vet om fjernkontrollen, jeg ønsker en løsning som gjør at pcen kan simulere at den er en håndkontroller eller fjernkontroll.

 

 

mvh

Øyvind

Jeg leste hele spørsmålet, men siden jeg tviler på dette går ann via pc så linka jeg til fjernkontrollen, du må ha mulighet til å styre via bluetooth siden ps3 kun har bluetooth(evt via usb), men har ikke hørt om noen som har brukt pc til å styre noen konsoll/blurayspiller, men jeg kan alltids ta feil, men ta deg en runde på google så finner du kanskje en løsning...

 

Edit her ser du hvordan og hva som kan gjøres via remote play men ser ikke noen pc inni bildet:

 

About remote play

Remote play is a feature that enables the PS3™ system screen to be displayed on a device that supports remote play, such as a PS Vita system or PSP™ system, and allows you to operate remotely over a wireless LAN.

Hint

To use the remote play feature with a PSP™ system, you must update the PSP™ system software to version 3.72 or later.

Operations that can be performed from a device that supports remote play

The main PS3™ system features that can be used via remote play vary depending on the type of device in use. With a PS Vita system or PSP™ system, the following features are available:

  • in_setting.gif (Settings) *1
  • in_photo.gif (Photo) *1
  • in_music.gif (Music)
  • in_video.gif (Video) *2
  • in_game.gif (Game) *1*3
  • in_network.gif (Network)
  • in_psn.gif (PSN) *1
  • in_friend.gif (Friends)

*1

Only limited features can be revised via remote play.

*2

Blu-ray Discs and DVDs cannot be played. Also, copyright-protected video files cannot be played.

*3

some games support remote play.

 

http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/current/remoteplay/remoteplay.html

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er mulig, jeg har sett bloggposter om folk som har fått det til (som jeg dessverre ikke finner igjen nå og derfor tenkte å prøve å poste her)

Logitech har jo klart det med sin smarthub + tillegget for å kontrollere ps3 så da må det jo være mulig. I tillegg vil det forundre meg stort om noen ikke har laget en eller annen arduinosak som kan late som den er en håndkontroller.

 

Det finnes mange blu-ray spillere som støtter kontroll over nettverk. Alternativt kan du lage en ir-blaster som du kontrollerer med LIRC

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...