Gå til innhold

Leseranmeldelse: Mass Effect 3


Anbefalte innlegg

Må sei meg enig i at historien i spillet er bra. Når det er sagt synes jeg spillet på alle andre områder var dårligere enn ME 1 og 2. Svært mange av det små mekanikkene som gjorde det interessant å gjøre mer enn hoved historien var for meg borte i ME3. Man kan heller ikke nekte for at din evne til å påvirke verden var veldig redusert. Mange av handlingene du hadde gjort før var med å påvirke valgene du fikk, men det virket ikke som det var noen måte å påvirke ting innad i ME 3 sin historie. Jeg følte rett og slett at jeg satt fast i en "rail shooter" der mine tidligere handlinger betydde alt for spillet's videre forløp. Dette er en fallgruve som ble unngått med ME 2 så jeg forstår ikke hvorfor det falt i den med ME 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må sei meg enig i at historien i spillet er bra. Når det er sagt synes jeg spillet på alle andre områder var dårligere enn ME 1 og 2. Svært mange av det små mekanikkene som gjorde det interessant å gjøre mer enn hoved historien var for meg borte i ME3. Man kan heller ikke nekte for at din evne til å påvirke verden var veldig redusert. Mange av handlingene du hadde gjort før var med å påvirke valgene du fikk, men det virket ikke som det var noen måte å påvirke ting innad i ME 3 sin historie. Jeg følte rett og slett at jeg satt fast i en "rail shooter" der mine tidligere handlinger betydde alt for spillet's videre forløp. Dette er en fallgruve som ble unngått med ME 2 så jeg forstår ikke hvorfor det falt i den med ME 3.

sier meg veldi enig med dette her, for meg var ME3 en gedigen skuffelse fordi jeg forventet ett actionrollespill hvor mine valg betydde noe, derimot så fikk man en rail shooter med elementer fra rollespill hvor dine valg betydde pent lite. ME3 klarte jeg ikke å fullføre, det ble for kjedelig og var ikke som jeg forventet det skulle være.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm..venter fortsatt på en mer nyansert anmeldelse. Så langt så er det stort sett fra en ekstrem til enn annen med 1-2/10 eller 9-10/10. Ikke at det er noe galt med det, så lenge det er personlige meninger og anmeldelser, men jeg savner fortsatt en anmeldelse som trekker frem det positive og det negative som jeg kan si meg enig i.

 

Uansett så har de fleste personlige anmeldelser jeg har lest vært adskillig bedre på å sette spillet i et mer riktig lys enn de 'offisielle' anmeldelsene fra diverse spillsider som i enkelte tilfeller ga intrykk av å være kjøpt og betalt. IGN/Chobot anyone? :p

 

Personlig så synes jeg ME3 er det svakeste spilllet i trekløveret, men at jeg synes at det er det svakeste betyr ikke at jeg mente at det var et dårlig spill og ei heller si at slutten ruinerte hele spillet.

 

Får se om jeg ikke setter meg ned selv og prøver å koke sammen min egen anmeldelse med tid og stunder. 7/10, kanskje 8/10.

 

Uansett, godt skrevet, selv om jeg er uenig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...