Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding hd4600 driver


Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å installere intel hd 4600 drivere på min nye stasjonære pc.

 

jeg har i7 4770k

geforce 780

maximus gene VI

windows 8.1

 

Jeg har spilt, og alt fungerer fint, men jeg la merke til at jeg ikke hadde installert det innebygde skjermkortet HD4600, som vil forhindre pcen fra å hele tiden skulle bruke 780 kortet, når jeg ikke spiller feks.

 

Jeg har installert drivere fra både intel sine sider, og fra hovedkortsiden til asus maximus gene. Jeg får opp samme feilmelding når jeg prøver å installere.

 

Feilmeldingen sier: [Feil] Dette systemet oppfyller ikke minimumskravene for å installere programvaren.

 

Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du trenger jo ikke et anna skjermkort om du allerede har ett 780 og jeg tror ikke maskina bytter på skjermkortene, med mindre noe har skjedd i mulighetene den siste tiden, for du vil vel automatisk bruke 780 så lenge det står i og det vil alltid brukes.

Tror ikke det fins noe annet valg enn å faktisk bruke 780 og hvis du nå hadde kunnet bytte mellom de to så må du jo alltid drive å bytte på hvor skjermledningen skal være plugget inn.

Lenke til kommentar

Du har ikke switchable graphics med det systemet.

Det blir enten igpu (ikke pci-ex kort) /eller bare pci-ex nvidia 780 kortet ditt.

Det er uansett ikke noe issue .Slike 3d kort går bare med full guffe i spill (3d mode) og delvis i video/HD modus.

I desktop 2d modus slås funksjoner av og det klokker ned til +/- 325mhz , og tipper det har et effektforbruk rundt 10-15w ved windows bruk og 1 skjerm og 20-30w om man spiller av hd/video materiale.

Ved spilling i 3d gaming kan effektforbruket typisk ligge et sted mellom 200-250 watt i de tyngste sceenes.

2d,hvd ,3d,boost og turbo switching skjer automatisk.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...