Gå til innhold

LG optimus mobil - problemer med å motta sms


bob7

Anbefalte innlegg

Jeg har en LG optimus P880-mobil (tror jeg, lite teknisk av meg) som jeg har vært greit fornøyd med bortsett fra at den har hatt perioder hvor den blokker ut sms'er fra enkelte. Hva i svarte kan jeg gjøre for å få slutt på dette irriterende problemet?



Har fungert fint i lange perioder, men plutselig er det en drøss med meldinger jeg ikke får. I løpet av siste uka er det meldinger fra minst 5 personer som ikke har kommet frem til meg.. Har kontaktet Chess og de sier nå at netcom har sett på problemet mitt og at smsloggen viser at det er feil på min mobil. De sier at jeg skal undersøke om avsender evt sender meldinger m spesielt innhold, smileys eller tegn. Men det er helt vanlige tekstmeldinger.



Har også opplevd at meldinger fra kun en og samme person mikses sammen. altså at når denne venninna tekster meg så er første halvdel av mld ny, mens siste halvdel er en del av en gammel meld som henger seg på?



Har det noe med oppdateringer av programvare å gjøre ?? Jeg er veldig lite teknisk så fint med svar med lite avansert mobil-språk. ;)



Imøteser alle eventuelle løsninger på dette med enorm glede. icon_wink.gif




Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet kan oppstå når du har for mange meldinger lagret på telefonen. Prøv å slett noen meldinger/samtaler. Prøv også med en annen meldingsapp, f.eks. Textra.

 

P880 er LG Optimus 4X HD, stemmer det at du har denne mobilen? Link til test hos Amobil. Siste oppdatering skal være Android 4.1 Jelly Bean (Kilde). Har du innstallert denne oppdateringen?

 

Takk for svar! Stemmer at det er mobilen du linket. Slettet en del tråder for ikke lenge siden etter at jeg misset mange meldinger, men nå har det visst skjedd igjen at meldinger ikke kommer. slettet mange tråder igjen nå, så får vi se.

 

Skal prøve å bytte meldingsapp. Usikker på den oppdateringen, må sjekke. Dvs høre med mannen min som stort sett fikser slikt for meg ;)

 

takk igjen, tar gjerne i mot flere svar! :)

Lenke til kommentar

 

Takk for svar! Stemmer at det er mobilen du linket. Slettet en del tråder for ikke lenge siden etter at jeg misset mange meldinger, men nå har det visst skjedd igjen at meldinger ikke kommer. slettet mange tråder igjen nå, så får vi se.

 

Skal prøve å bytte meldingsapp. Usikker på den oppdateringen, må sjekke. Dvs høre med mannen min som stort sett fikser slikt for meg ;)

 

takk igjen, tar gjerne i mot flere svar! :)

Hei, jeg har samme problem som deg :omg: prøvde Googles Hangouts men jeg anbefalle ikke å bruke den, strøm forbruket øker, SMS frafall er det samme og mobilen blir tregere. Problemet er enten i mobilen eller hos teleleverandøren (muligens en kombinasjon). Jeg har installert et app som hette PNF som ser ut til å hjelpe at antall frafall reduseres ved å få mobilen til å sier fra til telesystemet at den er fortsatt koblet til telesystemet. Dette har noe med tidsrammene og -syklusene til mobilen og teleselskapet er ikke optimalisert i forhold til hverandre. Foreløpig så ser det ut som at det fungere brukbart. Håpe dette er til hjelp. :dremel:

Lenke til kommentar

Hei, jeg har samme problem som deg :omg: prøvde Googles Hangouts men jeg anbefalle ikke å bruke den, strøm forbruket øker, SMS frafall er det samme og mobilen blir tregere. Problemet er enten i mobilen eller hos teleleverandøren (muligens en kombinasjon). Jeg har installert et app som hette PNF som ser ut til å hjelpe at antall frafall reduseres ved å få mobilen til å sier fra til telesystemet at den er fortsatt koblet til telesystemet. Dette har noe med tidsrammene og -syklusene til mobilen og teleselskapet er ikke optimalisert i forhold til hverandre. Foreløpig så ser det ut som at det fungere brukbart. Håpe dette er til hjelp. :dremel:

 

Ikke bra at du har samme problem- tyder på en svakhet på denne modellen? Har som sagt googlet litt og ser på en del utenlandske forum også at andre sliter med dette på enkelte LG'er. Jeg har også Hangouts, kanskje greit å droppe det da. Synes nemlig den bruker mye strøm generelt.,

 

PNF-appen skal definitivt sjekkes ut, det høres bra ut! Tusen takk for svar!

 

..og er det flere med erfaringer; keep'em coming! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...