Gå til innhold

Rettigheter i forbindelse med at nettet detter ut


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har bodd i denne leiligheten siden oktober. Like etter at jeg flytttet inn har jeg hatt problemer med internetten. Den detter ut stadig vekk noe som gjør at jeg ikke får benyttet nettet til spilling, jobb o.l

 

Har jeg noen rettigheter i forbindelse med slikt?

Har Get. Da jeg bodde litt lengre bort i området hadde jeg absolutt ingen problemer, men her er nettet et mareritt.

 

Irriterer meg ekstremt, spesielt da jeg også betaler for raskere nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er avtalefrihet mellom internettleverandør og kunde. Selv om dette sannsynligvis er kontraktsbrudd, må du lese kontraktsvilkårene da du inngikk avtalen med Get for å se om situasjonen du beskriver utgjør et avtalebrudd, og om du eventuelt kan heve kontrakten (dersom du f.eks. har bindingstid).

 

Dersom Get ikke aksepterer kravene dine, kan du klage saken inn for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon: https://www.brukerklagenemnda.no/

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Du har rett til å ringe de å gi beskjed om at nettet ditt er ustabilt. Svært ofte justerer de da på linjen din slik at den blir mer stabil.

 

Har forsåvidt gjort det flere ganger, burde kanskje nevnt det.

 

Fikk bare beskjed om at de skulle se på det og at det var forstyrrelser i området

Lenke til kommentar

Har forsåvidt gjort det flere ganger, burde kanskje nevnt det.

 

Fikk bare beskjed om at de skulle se på det og at det var forstyrrelser i området

Jeg anbefaler at du heretter kontakter Get skriftlig, hvis mulig, i tilfelle du trenger dette som dokumentasjon i etterkant.

Lenke til kommentar

Get kan være ekstremt trege med å rette opp "forstyrrelser" (som jeg mistenker kommer av for lite kapasitet i forhold til antall kunder). Jeg hadde i hvert fall samme problem her jeg bor for et par år siden, og ble da fortalt at de jobbet med å utvide nettet i mitt område pga. for lite kapasitet. Det sto også på feilmeldingene for mitt område på nettsiden deres. Etter et halvt år, uten at noe skjedde, skiftet jeg leverandør. Når jeg et halvt år etter det igjen sjekket for moro skyld, var meldingen på nettsiden deres fortsatt den samme.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...