Gå til innhold

Bruke gammel PC til?


Anbefalte innlegg

Det blir nok muligens til å kjøpe en ny komplett PC (Gaming-rig). Med andre ord vil min gamle PC være brukenes, men vil ikke bli brukt. Så leiter etter bruksområder.

 

En idé er å bruke den til opptak, videoredigering og generell Internett-greier. Plassert ved siden av hoved-PC.

 

Kan man ta opp det man gjør på en PC, med hjelp av en annen?

Si jeg spiller på hoved-PC, mens off-PC tar seg av recording. Går det, eventuelt hvordan gjør man det?

 

 

Beklager, litt usikker hvilken forumkategori denne tråden burde ligge under.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, vet ikke hvordan man gjør opptak via en annen data, men tror det skal gå. En slik data kan brukes til stream hvis dette er noe du holder på med. Du kan også bruke denne pc'en til skype og andre ting, slik at du ikke må legge ned spillet hele tiden på den andre dataen :) Jeg selv har 2 pc'er der jeg har opp stream og skype på den ene, mens jeg gamer på den andre :)

Lenke til kommentar

Du kan få det til på det viset, men da må du ha litt ekstra hardware.

Blant annet må du ha ett capture card som tar video inn i den oppløsningen du bruker, og avhengig av hvor nazi de er med HDCP'en så må du kanskje ha en stripper også.

 

Ja, kan hende jeg kan få brukt et PCI-kort (eventuelt en ekstern boks).

AVerMedia er en produsent. Ser ut til å funke greit med noen drawbacks.

http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=AVerMedia

 

 

Spørs på hardware, men har du noe semi-duganes skjermkort ca AMD: 4850+ Nvidia: GTX460+ så kan du bruke den til mining av cryptocoins som f.eks Litecoin eller Feathercoin.

 

Avhenger også litt på om du betaler for strømmen du bruker.

 

GTX570 kort er det jeg har. Og jeg betaler for strømmen.

Har ikke vært borti Cryptocoins, så er grønn på det området.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...