Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverksbro mellom bærbar og stasjonær pc


Anbefalte innlegg

Hei! Har et stort problem med nettverksbro. Kjører windows 7 på 2 datamaskiner. Den ene bærbar og den andre stasjonær. Målet er å lage en bro slik at jeg får internett på den stasjonære pcen via den bærbare.

 

Jeg har laget en bro, jeg har satt automatiske ip-innstillinger, jeg er koblet til trådløst nett på den bærbare, men med en gang jeg lager en kobling mellom den stasjonære og den bærbare pcen, så kobler den bærbare fra det trådløse. Akkurat som om den tror at den kobles i en router, og derfor kobler fra det trådløse for å koble til et kabel-nettverk.

 

Har prøvd alle mulige løsninger jeg har funnet på nettet, men kommer ingen vei.

 

Noen som har noen tips/vært borti samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at den kobler fra det trådløse? Kobler den fra, eller slutter bare internett å fungere?

Hvis det er sistnevnte, så kan det være en ip-konflikt.

Husker jeg rett, så bruker den virtuelle nettverksbroen 192.168.0.x, og dette vil skape ipkonflikt om du f.eks har en router fra D-link som bruker 192.168.0.x. I såfall kan du gå inn i oppsettet for routeren og endre IP til 192.168.1.1.

 

 

 

 

Youcef: Det spiller nok ikke noen rolle om han bruker krysset eller rett kabel. En moderne PC med Win7 har nok gigabit nettverkskort og disse har autosensing på kabeltype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...