Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

høye grader med ny vannkjøler


Anbefalte innlegg

hei!

søskebarne mitt sin cpu lå på rundt 80-90 grader, så fant vi ut at vifta han brukte var ødelagt og da kjøpte han seg ett nytt ett.

han kjøpte seg http://www.komplett.no/cooler-master-seidon-120v-cpu-kjler/792423

 

vi fulgte instruksjonsboka veldig nøye, så vi ikke gjorde noe feil under monteringen, vi fjerna gamle kjølepasta'n og tok i nytt

men når vi skrudde på pcen, så gikk vifta på 100% og gradene var fortsatt høye (mellom 70-85).

har spurt han om han kan sende meg pc speccsa sine, men har ikke fått svar enda.. skal skrive det så fort jeg får det
.
.
Vi har skjekket om boksen har blitt skrudd til ordentlig og det har den, har også sjekket om vifta blåser riktig vei og det gjorde den.


PS: beklager for skrivingen min, det er noe jeg aldri har vært flink til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husket dere kjølepasta evt mulig dere tok litt mye.

 

Specs er ikke så nøye i dette tilfelle annet enn prossessor og hk kan komme godt med.

 

Er disse gradene i spilling eller idle?

jepp, vi husket på kjølepasta.. kan brått hende vi tok i for mye ja.. kan skjekke i morgen

 

idle så ligger gradene rundt 70-85, men under spilling så er jeg ikke helt sikker, skal spørre han

 

Lenke til kommentar

Kjølepastaen skal ikke flyte rundt, men skal være så tynt påsmurt som mulig. Den skal kun lede varmen over fra cpu til kjøleblokk og kan gi motsatt effekt dersom det er for mye mellom cpu og kjøler.

 

Se videoen under for en bra veiledning:

 

 

For å fjerne gammel kjølepasta så bruk ren sprit som isoporpanol og tørk over med noe som ikke legger igjen lo. Jeg har brukt flytende desinfiseringsmiddel som kriseløsning, noe mange husstander har tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Kjølepastaen skal ikke flyte rundt, men skal være så tynt påsmurt som mulig. Den skal kun lede varmen over fra cpu til kjøleblokk og kan gi motsatt effekt dersom det er for mye mellom cpu og kjøler.

 

Se videoen under for en bra veiledning:

 

 

For å fjerne gammel kjølepasta så bruk ren sprit som isoporpanol og tørk over med noe som ikke legger igjen lo. Jeg har brukt flytende desinfiseringsmiddel som kriseløsning, noe mange husstander har tilgjengelig.

ahaa skjønner! da er det godt mulig vi tok i for mye

 

vi brukte neglelakkfjerner uten aceton for å fjerne gamle kjølepastan siden vi ikke hadde noe annet.

 

mye koster isoporpanol ca? og hvor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar

ahaa skjønner! da er det godt mulig vi tok i for mye

 

vi brukte neglelakkfjerner uten aceton for å fjerne gamle kjølepastan siden vi ikke hadde noe annet.

 

mye koster isoporpanol ca? og hvor får man kjøpt det?

Ca 80-100 kroner på Biltema mener jeg å huske for en liter, og da har du en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...