Gå til innhold

'beste' Android mob size 4,3-4,7". Pristak uvesentlig.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått lei av den klumpete svære Xperia Z, som jeg har angret på siden første uken. Drømmer meg bort i en SGS2 form factor, med oppdatert (typ SGS4) innmat, men det ser ikke ut til at det er annet nytt og oppdatert der ute i størrelser under 5" enn iPhone.(?).

 

I hvert fall ikke uten å kompromisse ytelse, etc (SGS4 mini etc).

 

Er det noen knall bra Android-mobiler i størrelsesorden 4,3-4,7" der ute som kan anbefales? Som har HW i orden, og får Kitkat (og andre) oppdateringer til SW, osv?

Evt kommer det noe, eller skal alt fortsette å bli større ennå?

 

Ikke noe pristak, egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt tips, men siden adm på jobben var de som anbefalte meg å få godkjent ny telefon i stedet for å sende inn Xperia Z til rep (mister alle signaler ganske ofte) fordi de ikke var veldig imponerte over Xperia der, så spørs det om jeg kommer langt med en ny type Xperia. ;)

 

Sikler litt på en god gammel SGS2 også, men da tror de vel det har rablet for meg.

 

Det blir for øvrig ringing, teksting, SoMe, bilder av vesla og enkel mail i tillegg til å styre musikken på BT-høyttaleren i stua, så ikke noe superavansert bruk. Men batteritid scorer høyt hos meg.

Noen som vet om SGS2 får de seneste oppdateringene til Android, forresten, i fall jeg plukker med meg en slik på privaten uansett?

Endret av Recon
Lenke til kommentar

HTC One fåes til 3000,- nå, hadde Samsung S3 tidligere hvor jeg aldri ble helt fortrolig med størrelsen, HTC One er ørlite smalere, men litt lengere. Denne lille forskjellen på bredden mellom HTC One og Samsung S3 var tydeligvis nok til at jeg nå er fornøyd med en telefon som er omtrent like stor som S3.

 

Gå på butikken og sjekk selv om du har mulighet. HTC har meldt at One får 4.4 og den ryktes å komme i løpet av januar.

 

Sammenligning av HTC One, Xperia Z og S3

 

Ellers ryktes Sony å komme med en mini versjon at Z1 men med samme maskinvare ellers. Andre kandidater som antakelig må importeres fra utlandet er Nubia Z5 mini og Xiaomi M2s (spørsmålet er om det er veldig popis hos IT-avdelingen). Det kommer også en oppdatering av Nubia kallt z5s mini, om og evt når denne kommer her til landet er litt ute i det blå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HTC One fåes til 3000,- nå, hadde Samsung S3 tidligere hvor jeg aldri ble helt fortrolig med størrelsen, HTC One er ørlite smalere, men litt lengere. Denne lille forskjellen på bredden mellom HTC One og Samsung S3 var tydeligvis nok til at jeg nå er fornøyd med en telefon som er omtrent like stor som S3.

 

Gå på butikken og sjekk selv om du har mulighet. HTC har meldt at One får 4.4 og den ryktes å komme i løpet av januar.

 

Sammenligning av HTC One, Xperia Z og S3

 

Ellers ryktes Sony å komme med en mini versjon at Z1 men med samme maskinvare ellers. Andre kandidater som antakelig må importeres fra utlandet er Nubia Z5 mini og Xiaomi M2s (spørsmålet er om det er veldig popis hos IT-avdelingen). Det kommer også en oppdatering av Nubia kallt z5s mini, om og evt når denne kommer her til landet er litt ute i det blå.

HTC One har en 4,7" skjerm (0,3" mindre enn Xperia Z), men har veldig store "bezels". Så de er omtrendt like store, men HTC One føles nok litt midre p.g.a ikke like firkantet design.

 

http://mobiledevicesize.com/compare/#368,312,134,184,52;1

 

Sony Xperia Z1 mini (Z1R)? Høres ut som et godt alternativ, men les også tester om dem for å finne ut om det er den riktige telefonen for deg. ( At du ikke bare tenker en toppmodell er en toppmodell, og at den har riktig størrelse).

Endret av I am not a bird
Lenke til kommentar

Absolutt ikke noe krav at det må være en Xperia fra min side, jeg har aldri blitt spesielt glad i min Z. Mer et hjertesukk over at jeg må tilbake til typ desember 2012 og LG 4X HD etc for å finne telefoner med gode specs under 5".

 

Den størrelsen jeg helst vil ha er 4,3". Som en SGS2 i size, men med "oppdatert" HW. 4,7" får gå om den er "slim".

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha en kompakt topp-telefon er det vel bare et alternativ, og den kjører ikke det OSet du vil ha. Bortsett fra størrelsen, er vel Nexus 5 et bra valg? Den er ikke så mye mindre enn Z'en, men fyller vel alle andre krav, samt at den er lettere. Dersom du ikke trenger nyeste teknologi, finnes det sikkert noen som har Nexus 4 på lager fortsatt.

Lenke til kommentar

Du mener iPhone?

 

Jeg er ikke opphengt i vekt og slikt, bare fysisk størrelse på noe jeg går med i lomma. Men det er klart, det er fint om det er litt oppdatert HW fra SGS2 jeg hadde i...2011? Og at den får de nye Androidoppdateringene.

 

Edit:

Og flott om minst 16 gig lagring for spotify sync.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Nå får du HTC One til samme pris som HTC One mini, og da får du en mye bedre mobil for pengene. Men er liten størrelse et absolutt krav, er HTC One mini et bra valg.

 

Jeg har vent meg til størrelsen på HTC one :) jeg går ikke med mobilen i lomma, men har til gjengjeld veldig små hender..

Lenke til kommentar

Du mener iPhone?

Jeg mener iPhone, som er eneste kompakte toppspesifiserte mobiltelefonen på markedet. Synd egentlig, kunne selv tenkt meg en toppmodell med kompakt størrelse, men fant ingen med Android som var i nærheten. Der er alle toppmodeller store, og "mini"-utgavene var redusert på alle måter, ikke bare størrelsen.

Lenke til kommentar

Jeg mener iPhone, som er eneste kompakte toppspesifiserte mobiltelefonen på markedet. Synd egentlig, kunne selv tenkt meg en toppmodell med kompakt størrelse, men fant ingen med Android som var i nærheten. Der er alle toppmodeller store, og "mini"-utgavene var redusert på alle måter, ikke bare størrelsen.

Xiaomi m2s finnes ikke på det norske markedet, men det er fortsatt en toppspesifisert telefon med 4.3" skjerm.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Xiaomi m2s finnes ikke på det norske markedet, men det er fortsatt en toppspesifisert telefon med 4.3" skjerm.

 

Siden TS ser ut til å være ute etter en jobbtelefon, er neppe modeller som ikke selges i Norge særlig aktuelle (vi har ikke det valget hos oss). Specs ser greie ut, men bare navnet på denne gjør at den automatisk havner noe ned på min liste. I tillegg er den ca 40% tykkere enn iPhone, og veier 30% mer, så den er vel ikke kompakt på andre området enn enn b x h.

Lenke til kommentar

 

Siden TS ser ut til å være ute etter en jobbtelefon, er neppe modeller som ikke selges i Norge særlig aktuelle (vi har ikke det valget hos oss). Specs ser greie ut, men bare navnet på denne gjør at den automatisk havner noe ned på min liste. I tillegg er den ca 40% tykkere enn iPhone, og veier 30% mer, så den er vel ikke kompakt på andre området enn enn b x h.

 

I den første posten hvor jeg gjorde Xiaomi til en kandidat hvor jeg også tok høyde for at dette kunne være uaktuelt mtp dette var en jobbtelefon. Maskinvaremessig er det en god kandiat, derfor synes jeg det var greit å nevne den, så får heller TS vurdere om det er aktuelt i hans tilfelle. Ang størrelse på tlf har jeg inntrykk av at de fleste som reagerer på en stor og uhåndterlig flate. Tykkelsen er et mindre tema. Har selv holdt en M2s i hånda og størrelsen er veldig fin. Tykkelsen er ikke noe jeg reagerte på.

 

At du skremmes av navnet skyldes nok at du ikke kjenner det. Hadde Samsung være nye og ukjente i Norge hadde de fleste av oss reagert likt, det finnes et par brukere av Xiaomi på forumet og samtlige er fornøyde. Det er greit aktivitet rundt telefonene og man får en del alternative rom til den. CM er i en fase for å bli offisiell. I Kina er Xiaomi svære og telefonene piratkopieres i stor skala, derfor bør man velge forhandler med omhu. Når man får en telefon med disse spesifikasjonene til 2000,- er det ikke mye å klage på.

 

Tøff telefon for evt privatkjøp den Xiaomi, men må da være et helv.. å få bestilt fra utlandet(?), og gjennom toll, etc?

 

Omtrent som å kjøpe fra enhver nettbutikk. Det finnes en del forhandlere å kjøpe fra, men velg med omhu telefonen er populær å piratkopiere. Du finner noen her. Toll får du ikke, men du kan risikere å måtte betalte 25% moms og gebryr til fraktselskapet på et par hundre kroner. Dog skal det sies at kinerserne er "gavemilde" og en del pakker sklir gjennom "avgifitsfrie".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...