Gå til innhold

[Løst] Ikke signal på skjerm med ny GPU


Larsvemy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettopp fått et nytt Gigabyte Radeon 280X, har installert det og prøver å boote pcen, får da ikke signal til skjermen, alt av kabler er skikkelig plugget i.

 

Fungerer med et annet grafikkort og integrert grafikk.

Har prøvd med HDMI og DVI utgang.

Hadde samme problemet i går faktisk med GTX 760.

 

Dette gjorde jeg for å få det til å fungere.:

 

1. Koble ut skjermkortet slik at du får bilde.

2. Gå i BIOS og sett det til boote med IDG, altså integrert grafikk.

3. Sett i skjermkortet igjen.

4. Da vil du starte pc'n med integrert grafikk og da kan installere driverne til 280X.

5. Reboot pc'n så du er sikker på at driverne er inne.

6. Gå i BIOS og sett det til boote med PEG, PCI eller PCI-e

7. Da skal skjermkortet fungere.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte ikke på endringer du har gjort, men endringer Acer har gjort i produksjon av maskinen.

 

Uten å vite sikkert, så kan de ha byttet hovedkort leverandør av en aller annen grunn, og at BIOS filen på support sidene er til det nye hovedkortet de har begynt å bruke i den maskinen. Kan også være at de har gått over til ny versjon av hovedkortet når de begynte og selge den med Win8 slik at revisjons nr ikke stemmer lenger og at det er derfor du ikke får oppdatert.

 

NB: Vet ikke om dette gjelder for den serien med maskiner, men problemet med og oppdatere med BIOS kan vise til noe slikt.

 

Edit - Kan være at oppskriften til Steffen94 kan hjelpe dersom du ikke har prøvd det.

Endret av horrorr
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet i går faktisk med GTX 760.

 

Dette gjorde jeg for å få det til å fungere.:

 

1. Koble ut skjermkortet slik at du får bilde.

2. Gå i BIOS og sett det til boote med IDG, altså integrert grafikk.

3. Sett i skjermkortet igjen.

4. Da vil du starte pc'n med integrert grafikk og da kan installere driverne til 280X.

5. Reboot pc'n så du er sikker på at driverne er inne.

6. Gå i BIOS og sett det til boote med PEG, PCI eller PCI-e

7. Da skal skjermkortet fungere.

Har gjort noe i den duren ja, bootet med integrert grafikk, installerte driverne, også bootet med gpu igjen, ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på endringer du har gjort, men endringer Acer har gjort i produksjon av maskinen.

 

Uten å vite sikkert, så kan de ha byttet hovedkort leverandør av en aller annen grunn, og at BIOS filen på support sidene er til det nye hovedkortet de har begynt å bruke i den maskinen. Kan også være at de har gått over til ny versjon av hovedkortet når de begynte og selge den med Win8 slik at revisjons nr ikke stemmer lenger og at det er derfor du ikke får oppdatert.

 

NB: Vet ikke om dette gjelder for den serien med maskiner, men problemet med og oppdatere med BIOS kan vise til noe slikt.

 

Edit - Kan være at oppskriften til Steffen94 kan hjelpe dersom du ikke har prøvd det.

det er ikke noe jeg finner i DirectX diagnostics, tok et screenshot om det hjelper.post-295122-0-45513900-1389195929_thumb.png

 

EDIT:

post-295122-0-00371700-1389196357_thumb.png

Endret av Larsvemy
Lenke til kommentar

Beklager manglende tilbakemelding på DirectX infoen, da jeg var på reise. Som du selv fant ut så viste den ikke hovedkort info, annet enn hvilken BIOS versjon den kjørte. Kunne kanskje funnet det ut med andre programmer, da det nok sannsynligvis fortsatt bare hadde trengt en BIOS update for å fungere.

 

Godt å høre at det løste seg med nytt hovedkort (selv om du hadde testet kortet OK i annen maskin) og at det ikke ble et bom-kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...