Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av Windows Server 2003 SP2 til Windows Server 2012 Standard


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fått i oppdrag av pappa. Jeg skal finne ut hvordan han skal oppgradere fra Windows Server 2003 SP2 til Windows Server 2012 Standard. Dette er på en server med 4 brukere. Dette er hva jeg fikk på mail fra han far:

 

"OS: Windows Server 2003 Std. Edition, SP2

 

HW: IBM Xseries 3400

Intel Xeon E5410 @ 2.33Ghz

4Gb RAM

 

Tape: IBM HH6TO Gen 2, scsi seqvential Device"

 

Jeg har egentlig ikke peiling, siden vi ikke har lært om det der jeg studerer enda. Så da spør jeg her:

 

Hva ville dere brukt for å lagre filene på servern, men fortsatt slette OS og legge inn et nytt?

 

Eneste måten jeg kommer på er enten å opprette en egen partisjon på servern der filene ligger og formaterer kun der OS'et ligger, eller å ta med en haug med ekstern harddisker. Som sikkert han også har tenkt på. Men hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kunne sagt litt mer om hva denne serveren har slags typer tjenester og roller.
Selv om det er Active Directory Server er det mulig å oppgradere direkte fra 2003 til 2012.
Vi hadde en del 32-bit 2003 servere med AD så stort som 3000 brukere og 2500 klienter, så vi lagde en virituell server å etablerte trust mellom disse, og reinnstallerte den gammle serveren:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om 2003 serveren er 32 bit OS, så er det ikke mulig å oppgradere fra 2003 server til 2012 server.

 

Det jeg ville gjort med denne saken er følgende.

 

1. Kjøpt en maskin som kan kjøre esxi server (Vmware hypervisor).

2. Virtualisert den gamle 2003 serveren.

3. Virtualisert den nye serveren.

4. kjørt begge som domenekontrollere.

5. Flytt over fsmo rollene til den nye maskinen.

6. Slått av den virtuelle gamle serveren, men ikke fjernet den i tilfelle det vil bli bruk for den senere.

 

Alternativt er denne grei skuring.
http://blogs.technet.com/b/canitpro/archive/2013/05/27/step-by-step-active-directory-migration-from-windows-server-2003-to-windows-server-2012.aspx

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...