Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som har tatt Biologi 2 som privatist?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ta Biologi 2 som privatist til våren, regner med at det da blir skriftlig i mai og muntlig i juni. Jeg tok Biologi 1 som privatist nå før jul, leste i en mnd og fikk seks, samtidig som jeg tok opp kjemi, matte og går i vg3 (Dere kan jo bare gjette om jeg nyter juleferien nå).

 

Noen som har tatt det som privatist? Begynner å lese i januar og har vel da ca 5 mnd å lese på, pluss at jeg ikke har kjemi og matte å tenke på. Er egentlig avhengig av å få 6 i biologi 2 og det blir vel lettest på den muntlige eksamen.

 

Noen råd og tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde biologi2 i starten av høsten, men droppet etter å ha skjønt at jeg først og fremst ikke trengte den og at den er vanskeligere enn man tror. Biologi 2 har et stort pensum og du må huske at du skal også opp i Matte (r2/s2), Norsk og pluss andre viktige fag den samme året. Tanken på en skriftlig og muntlig eksamen høres skremmende ut for min del samt at du også kommer opp i andre fag. Men all honnør til deg, å få seks i biologi samt ha Matte og kjemi eksamen er sterkt. Hva slags matte og kjemi tok du? Jeg skal selv ta opp Matte P pluss en fag til. Hva skal du søke til neste år?

Lenke til kommentar

Tok opp s1 og kjemi 1. Har ikke fått vite resultatet på matte enda, men fikk 5 i kjemi. Har bladd litt i boka og ser at det er litt heavy, men fordi jeg tok biologi 1 som privatist har jeg ett fag for mye, og siden jeg tar bio 2 som privatist har jeg bare ett programfag som er s2. Har altså 10 timer mindre i uka enn de andre elevene som jeg da kan bruke på bio 2.

 

Er ikke 100% sikker på hva jeg skal søke enda.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Jeg tok Biologi 2 som privatist, og fikk 6 på bade muntlig og skriftlig, men det begynner å bli noen år siden nå. Har ikke så mange konkrete tips om hvordan du bør tilnærme deg foruten det åpenbare. Personlig synes jeg Biologi 2 var langt enklere å få 6 i enn de andre realfagene, men det kreves en del pugg. En del forståelsesstoff er det likevel også, og det er greit å få internalisert en del av konseptene over tid. En ting jeg kan nevne er at jeg fikk trukket på en del ekstrakunnskaper jeg satt på ved muntlig eksamen, som talt positivt ut. F.eks. hadde jeg kort tid før eksamen lest boken The Cichlid Fishes av George Barlow, noe som lot meg gå mer i dybden på økologi/evolusjonsdelen jeg hadde på muntlig eksamen.

 

Hvis du har noen mer konkrete spørsmål kan jeg prøve å svare på dem.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ja, du kan sikkert det, men da spørs det om du husker så mye. Kommer ann på studieteknikken din. Har du fått dato? Jeg har 12 mai

 

Jeg tror du misforstår meg litt. Jeg følger biologi 2 på vanlig VGS nå. Ikke som privatist. Grunnen til at jeg lurer er at jeg skal ha tentamen i biologi 2 i neste uke allerede. :) Jeg vet ikke om jeg kommer opp i eksamen enda.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Hei! Jeg skal ta muntlig eksamen i biologi 2 nå i april (23). Lurer på hvordan det gjekk med deg på muntlig delen i bio 2? Er det slik at man får en oppgave 45 min før selve muntlig delen starter eller får man oppgaven 1 dag før? plzzz svar:)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei, ser det er en gammel tråd. Men @hælla kan du si noen om hvordan det var å ta eksamen som privatist i biologi 2? Hvordan var den muntlig delen? Skjønner man får oppgaven 45 min før, kan du si noe om hvordan oppgave var og hva du måtte utføre? 
 

hvordan var den skriftlige delen? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...