Gå til innhold

Huawei Ascend G700 - roamingadvarsel ved ringing


mroek

Anbefalte innlegg

Kjøpte en G700 (på Elkjøp) til min far til jul, og den virker helt greit, men det er et irriterende problem:

 

Han bruker One Call, og han bor på et sted der det kun er dekning fra Telenor og Netcom. Det er jo greit, siden dette blir nasjonal roaming, men problemet er at den fordømte telefonen popper opp en advarsel hver eneste gang han vil ringe en utgående samtale:

 

Det aktive SIM-kortet er nå i roaming-modus, og det finnes ikke noe lokalt SIM-kort tilgjengelig. Fortsette med roaming? Avbryt/Fortsette

 

 

Dette er jo helt håpløst, men han finner ikke noen måte å slå av denne advarselen på. Dette er hans første smarttelefon, og det er mye nytt å forholde seg til, og jeg ser ikke bort fra at det kan finnes et menyvalg begravd ett eller annet sted. Hvis ikke, så burde det jo være det. Jeg fikk ikke selv observert denne oppførselen da han fikk den, for her hvor vi da befant oss var det dekning på NwN.

 

Det spiller ingen rolle om det er huket av for at dataroaming skal være tillatt eller ikke, advarselen popper like fordømt opp når han skal ringe.

 

Noen som har noe tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Min mor har opplevd det samme problemet. Jeg tror endelig jeg har funnet løsningen. Roamingvarselet har ihvertfall forsvunnet nå.

 

Ettersom min mor også bruker OneCall kan telefonen velge mellom Network Norway sitt nett og Telenor. Telefonen hennes var innstilt på å kun bruke Telenor sitt nett, men da jeg endret det slik at telefonen automatisk velger nettverk, forsvant varselet om roaming hver gang hun skulle ringe.

 

Det er mulig problemet oppstår når telefonen er innstilt på roaming fra Network Norway sitt nett, men er manuelt innstilt på Telenor sitt nett.

 

Håper dette kan hjelpe andre også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...