Gå til innhold

Komplett.nos komplette pcer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg vett det men selv i5 knuste fx 8350 med 8 kjerner. Den ble knust med ca 50 fps. Så jeg ville valgt den selvom ja. Kanskje kostet på meg et 760. For lengre livstid. Men intelen er fortsatt best

50 FPS?!

 

Kvar har du den infoen frå?

Eg har 8350, fungerer absolutt svært bra til gaming.

Ein ven av meg har ein PC med 6350 (som er ein rimeleg ny prosessor frå AMD) og 760, han tar dei fleste spel på high/ultra settings med 50-60 FPS.

 

 

Men, til trådstartar:

Om du har lyst å lære litt om PC, og føler for å prøve kan du prøve å bygge ein PC sjølv. Det er litt å lese seg opp på, men du får mykje bra kompetanse innan å sette saman ein PC. Billigare pleier det vere og. Usikker på om det er billigare no i tilbodssesongen då.

Lenke til kommentar

LAN Nettverksgrensesnitt Gigabit Ethernet Ekspansjon / Tilkoplinger Ekspansjonsspor 1 x CPU

4 x 240-pins DIMM ( 1.5 V )

1 x PCIe 2.0 x16

1 x PCIe 2.0 x16 ( x4-modus )

3 x PCIe 2.0 x1

2 x PCI Lagergrensesnitt AMD SB950 : SATA-600 - kontakt(er): 6 x 7-pin seriell ATA - 6 Enhet(er) - RAID 0 / RAID 1 / RAID 10 / RAID 5 / JBOD Grensesnitt 1 x PS/2-tastatur / -mus

6 x USB 2.0

2 x USB 3.0

1 x LAN (Gigabit Ethernet)

1 x lydutlinje - mini-jack

1 x lydinnlinje - mini-jack

1 x mikrofon - mini-jack Interne overflater

1 x lyd - header

1 x SPDIF-utgang - header

6 x USB 2.0 - header

2 x USB 3.0 - header

 

GTX 660:

 

Grensesnitt DisplayPort

HDMI

DVI-I (dobbeltlenke)

DVI-D (dobbeltlenke)

VGA - med adapter

Ikke den flinkeste på å skjønne alt, men er trådløs inkludert eller ei? USB og HDMI / VGA osv klar?

Lenke til kommentar

50 FPS?!

 

Kvar har du den infoen frå?

Eg har 8350, fungerer absolutt svært bra til gaming.

Ein ven av meg har ein PC med 6350 (som er ein rimeleg ny prosessor frå AMD) og 760, han tar dei fleste spel på high/ultra settings med 50-60 FPS.

 

 

Men, til trådstartar:

Om du har lyst å lære litt om PC, og føler for å prøve kan du prøve å bygge ein PC sjølv. Det er litt å lese seg opp på, men du får mykje bra kompetanse innan å sette saman ein PC. Billigare pleier det vere og. Usikker på om det er billigare no i tilbodssesongen då.

Føler meg ikke sikker på å lage egen rigg. Og så er jeg ikke en gamer av rang, så jeg klarer meg med simple ting.

 

Bare enkelte ting jeg ikke får "med meg", som det med internett og usb osv

Lenke til kommentar

Lista di ser bra ut, men hadde jeg vært deg så hadde jeg bytta ut DVD Writer med en Blu-Ray Writer. Og så hadde jeg valgt en Seagate Barracuda 2TB istedet for den på 1TB. Prisforskjellen er minimal, det er snakk om 200 kroner forskjell for mye mer plass. Og så vil jeg anbefale at du slenger på en SSD i samme slengen, trenger ikke å være en på 500 GB eller noe sånt. 120/250GB burde holde til spill, programvare og Windows. Jeg kan anbefale Samsung 840 EVO på 120 eller 250. Den er ganske billig til SSD å være og har er jævla rask. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

AMD's Never Settle Forever Gold
Skjermkabel DVI M/M 2m
Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK mousemat,
Cooler Master HAF 912 Adv. Midi Tower
Cooler Master B500, 500W PSU
AMD FX-6300 6-Core Processor
Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda® 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

Det "nyeste" oppsettet mitt, da jeg satt meg ned å tenkte over hva jeg EGENTLIG trenger, og kom frem til at jeg ikke trenger så veldig mye. Prisen der ligger på 6k, noe som er sunt for en student i min posisjon.

Om noen hadde orka, kunne en eller annen sett over om det er USB, HDMI osv nødvendig klart?
Trådløst mulig eller ikke mulig med listen nevnt over?

* Hvorfor skal jeg trenge SSD når jeg "har" 1TB? MÅ vel ikke ha det, mtp penger? Uansett, så er jeg vant med å ha 75GB, så jeg skal nok klare meg med 1TB. Plass er ikke noe å tenke på, ei heller BR spiller (tpb er min beste venn).

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har noe imot å måtte vente 1 minutt istedet for 13 sekunder på at PC'en din skal starte opp og ikke bryr deg i det hele tatt om hvor lenge load times er i spillene dine, så trenger du nok ikke en SSD nei. Du har vel prøvd Windows 8 håper jeg? Er mange som kjøpte det og syns det er dritt. Greit å prøve det først så du slipper å nedgradere til Windows 7 hvis du ikke blir fornøyd med Windows 8.

Lenke til kommentar

High på krevende spill sånn som Far Cry 3, Battlefield 3, Battlefield 4, Assassin's Creed IV, etc..?

Jeg har mine tvil om det. OP, hva slags spill er det du skal spille og hva slags krav har du iforhold til grafikk? Tenker du å spille alle spillene på ultra, high, medium eller low? Bryr du deg noe særlig om MSAA (antialiasing) og ambient occlusion?

Endret av Captain Kuijt
Lenke til kommentar

Jeg kan nevne av relevanse at jeg aldri har spilt pc spill som krever mye. Relevant er det vel egentlig også at når de fleste klager på dårlig kvalitet på film (nedlasting) syns jeg det ikke er noe stort problem. "Nedrigget" skjermkort pga bruk. Om jeg skal komme på noen spill jeg kommer til å spille: FM, CS (fra 1,6 til noe nyere, generelt bare 1,6), Far Cry 3, AC IV, om det går ann å si: gratis spill på steam, generelle ikke så veldig krevende spill. Medium settings vil jeg være "storfornøyd" med mtp hvordan ac iv så ut på youtube (med 650, om jeg ikke husker feil) 660 kjører jo far cry og ac iv greit (basert på benchmark og youtube videoer). Msaa osv (det du nevnte) vet jeg ikke hva er. Merk: Dette blir min første rigg over 5k, jeg har ikke opplevd stort og har heller ikke høye

 

* Må legge til trådløst på riggen?

Lenke til kommentar

Komplett selger også pc-er i deler. Ta en titt på disse:

 

http://www.komplett.no/pc-i-deler-battlefield-4-edition/798754

 

http://www.komplett.no/pc-i-deler-core-i5-4670kgtx760/793073

 

Begge er gode, men merk at den siste har bedre prosessor og skjermkort, og du må skru den sammen selv.

 

Du må i tillegg kjøpe windows 7 eller 8, og en USB for trådløst nettverk.

 

 

Lenke til kommentar

AMD's Never Settle Forever Gold
Skjermkabel DVI M/M 2m
Støtsikker PC-eske
SteelSeries QcK mousemat,
Cooler Master Elite 310 Sort/Orange
Cooler Master B500, 500W PSU
AMD FX-6300 6-Core Processor
Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB
MSI GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA
Seagate Barracuda® 1TB
Samsung DVD Writer, SH-224DB
ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter
MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic
MS COA Win 8.1 Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

Etter mye om å men, er jeg klar til å bestille.

For å være helt sikkert: Dette kommer ikke til å by på overoppheting (problemer med varme), støy?
ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter gir meg tilgang til trådløst nett (300mb/s?)

Tilgang til USB, HDMI, Mini-jack, strøm osv er også klart med oppsettet?
Takker for alle svar! Kjøper når jeg får svar på overnevnte.

Lenke til kommentar

For siste gang den prossesoren og gpu comboen varer toppen 2 år. Med alt på low og oppløsning 700*500 eller det nærmeste. Det kabinettet er heavy as shit. Gjengene er dårlige så du kan risikere at hk faller ned en gang. Cpuen er den dårligste der en i5 sandy bridge yter 10 % mere... nå er vi to generasjoner senere. Og skjermkortet synger på siste værsjet med ring på high/ultra. Du får mere ut av et integrert netverkkort en en usb adapter. Bort i fra det ser riggen bra ut.

Lenke til kommentar

* Hvorfor skal jeg trenge SSD når jeg "har" 1TB? MÅ vel ikke ha det, mtp penger? Uansett, så er jeg vant med å ha 75GB, så jeg skal nok klare meg med 1TB. Plass er ikke noe å tenke på, ei heller BR spiller (tpb er min beste venn).

 

Det går ikke på hvor mye plass du trenger, men med en SSD så går oppstart/windows bruk, programmer og loading i spill ganske mye raskere, enn om du skal ha Windows på en 1TB 5400rpm snurredisk.

 

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å investere i en SSD, du kommer ikke til å angre.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Vet at SSD er raskere, men jeg vet ikke om jeg "trenger" det, da jeg aldri har hatt SSD. Kanskje jeg bare skal ha "vanlig", så jeg ikke blir irritert når/om jeg evt må finne meg i å bruke snurredisk..

Men, hovedkorta har som oftest (alltid?) integrert nettverkskort? Ikke for trådløst, men kablet? Gadd ikke å tenke på adapter mtp praktisk osv.

* Men, jeg skal gå over listen igjen og lage en ny med bedre prosessor/skjermkort.

Lenke til kommentar

Den jeg ville gått for, måte strekke meg med 400kr men det tror jeg du skraper sammen. Med en i5 som yter mere:

 

Komplett Gamer i05

 

nVIDIA's Gear Up for Free to Play 75USD

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK mousemat,

Corsair Carbide 200R Komplett Edition

Cooler Master B500, 500W PSU

Intel Core i5-4440

Sapphire Radeon R9 270X 4GB GDDR5

MSI B85M-E45, Socket-1150

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

WD Desktop Blue 1TB

ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter

MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic

MS COA Win 8.1 Nordic

 

Har også bedre grafikk, jeg vet folk kommer til og klage på hk, men til den prisen tilbyr ikke komplett annet.

 

40 kr over budsjett her har du dårligere gpu, men i hvertfall 8 kjerners cpu, denne er et godt alternativ hvis du vil ha et på budsjettet, i5 yter fortsatt mere men.

 

Komplett Gamer - BF4 Entry Edition

 

Støtsikker PC-eske

Corsair Carbide 200R Komplett Edition

Cooler Master B500, 500W PSU

AMD FX-8320 8-Core Processor

Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

XFX Radeon R9 270 2GB GDDR5

WD Desktop Blue 500GB

Samsung DVD Writer, SH-224DB

ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter

MS ROYALTY Windows 8.1 Nordic

MS COA Win 8.1 Nordic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...