Gå til innhold

Bytting av powerjack på ultrabook


erik456

Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus Zenbook UX32VD,jeg var litt uforsiktig å greide på et eller annet vis og miste dataen med lader inni. Jeg leverte den inn til infocare for å et prisoverslag 7800, selvsagt avslo jeg dette. Det jeg lurer på er om det er vanskelig å bytte en powerjack f.eks:

http://www.ebay.com/itm/DC-POWER-JACK-SOCKET-Asus-VivoBook-zenbook-UX31A-UX31-UX32VD-UX32A-Q200E-X202E-/251308650380?pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item3a8329af8c

 

Jeg har bygget mangen Pc-er og fiklet med både bærbare og Stasjonære men,jeg har aldri "loddet" deler, så jeg lurer på om dette er en vanskelig prosedyre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er vanskelig når du ikke kan det, og alt er lettere når du kan det.

 

Om du ikke har brukt en loddebolt fra før så vil eg sterkt fraråde deg å forsøke. Og skal du forsøke sørg for å få en med god spiss, god temperaturkontroll, kvalitetsloddetinn og gode loddelisser(for å fjerne loddetinnet som er der fra før).

 

Husk at gjør du dette så foretar du ett aktivt inngrep i maskinen som kan gjøre store skader på maskinen. Og skulle du få det til så bør du ha i bakhodet at evnt reklamasjoner på ett senere tidspunkt kan bli en stor utfordring.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Grunnen til høyt prisoverslag er at hovedkortet blir byttet, og i denne PC-en ser det ut til at det aller meste er innebygget i hovedkortet, derfor er nok dette dyrt.

Du har sikkert googlet litt selv, men her er fixit guiden for din maskin:

http://www.ifixit.com/Teardown/Asus+Zenbook+UX32VD+Teardown/10120

 

 

For å si det slik, uten mulighet til å lade PC-en din er pc-en "ubrukelig", derfor vil jeg vel tro det er verd forsøket selv om du ødelegger den.

 

Når det er sagt, loddingen ser overkommelig ut, men ikke direkte lett ut, jeg tror jeg ville skrudd ut hovedkortet og tatt det med til noen som driver med lodding, hva slags bedrifter som driver med det for tiden vet jeg ikke, i det moderne samfunnet blir dele eri større grad byttet en fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...