Gå til innhold

[Løst] Har jeg skadet kameraet mitt?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ett Canon EOS 7D i høst og ett Sigma objektiv til. Når jeg har satt på objektivet, så har det kommet ett lite hår på søkeren, atså ikke på speilet. Siden håret ikke kommer med på bilder så har det ikke plaget med nevneverdig og jeg tenkte jeg skulle fjerne det når jeg kunne litt mer om kameraet. Nå er vi på julefrie og min mann synes håret var veldig frustrerende og jeg tenkte jeg skulle fjerne det med q-tips. Ikke en lur idè, siden det sorte håret ble erstattet med flere hvite... Fant en fille som brukes til å rengjøre briller og surret det rundt en q-tip og rengjorde igjen. Nå er er enkelte områder i søkeren blitt ripete i stedet. Ikke i midten, men rundt kanten. Ripene er ikke tydelig, men jeg kan se dem under lys.

 

Det jeg lurer på er om dette er noe jeg kan reparere selv eller om jeg bør oppsøke en forretning som kan bytte delen for meg. Og om hvorvidt dette kommer til å koste skjorta...

 

Føler meg forøvrig passe tulling akkurat nå og vet at jeg kan muligens burde brukt helt annet renholdsutstyr om ikke fått en proff til å fjerne det sorte håret for meg i første omgang... *n00b*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis har du ødelagt mattskiven, det går an og bytte den selv men da må man vite hva man gjør hvis ikke kan man ødelegge mer.

 

Neste gang du ser støv er det bedre og bruke en blåsepumpe til og rengjøre huset innvendig.

 

Edit: link til kameraservice.

 

 

Aldri ta på mattskive eller speil med fingrene. Mattskiven kan tas ut og rengjøres med rødsprit og en klut uten tråder. Har den tråder, vil disse bli hengende igjen på mattskiva og gjøre den dårligere enn den var før du begynte å rense.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Sannsynligvis har du ødelagt mattskiven, det går an og bytte den selv men da må man vite hva man gjør hvis ikke kan man ødelegge mer.

 

Neste gang du ser støv er det bedre og bruke en blåsepumpe til og rengjøre huset innvendig.

 

Edit: link til kameraservice.

 

 

Tusen takk^_^

 

Tenker jeg har gjort nok skade og tar med kameraet til en proff forretning hvor jeg bor for å få det byttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...