Gå til innhold

Hjelp med valg av LED-TV til PC-spilling


Anbefalte innlegg

Hei!
Som mange andre så er jeg ute og snuser på å bytte ut den tradisjonelle PC-skjermen med en TV, da mest på grunn av størrelsen og at jeg synes 'size matters' når det kommer til spilling. Jeg har andre TV'er og skjermer og tab og tull til serier, film, kontorarbeid osv. ;)

Jeg har forsøkt å lese meg klokere i andre innlegg på forumet, men er usikker på hva jeg bør styre unna.

Er det kun LED som gjelder for spilling?

ØNSKER
*Størst mulig skjerm for minst mulig penger, helst ikke over 5000kr
*Bildekvalitet og lysstyrke på en sterk andreplass
*Minst mulig input lag på tredjeplass, selv om jeg ikke er den største FPS-spilleren så håper jeg å styre unna for mye ghosting og slikt. Kanskje dette ikke er noe stort problem lenger, jeg vet ikke.

ANDRE HENSYN
*Skal kjøres hovedsakelig i 1920 x 1080p gjennom HDMI
*Lyd har jeg separat og spiller ingen rolle
*Ønsker ikke 3D eller Smart TV da denne skal være PC/spilleskjerm og tenker å kjøpe Oculus Rift etterhvert
*Skal ikke brukes til film eller TV
*Synsvinkel ikke spesielt viktig
*Har hatt mange gode erfaringer med Samsung, mange dårlige med LG

Jeg titter særlig på denne:
Samsung 46" LED-TV UE46F5005

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE46F5005XXE/samsung-46-led-tv-ue46f5005

Noen som har noe å utsette på denne? Finner ingen oppgitt responstid eller input lag.

På forhånd TUSEN takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her står det en del om de forskjellige modeller, men fant ikke alle data.Vurderer Samsung eller Phillips selv

Er en 46" Phillips på tilbud hos Elkøp til 3500kr... så vidt jeg kan se er denne tilgjengelig kun i butikk. Lokketilbud, altså, men jeg har kjøpt et par slike tilbud på Elkjøp tidligere uten noe særlig stress, så er det brukbare sjanser for å få tak i en hvis du er der tidlig.

Lenke til kommentar

Er en 46" Phillips på tilbud hos Elkøp til 3500kr... så vidt jeg kan se er denne tilgjengelig kun i butikk. Lokketilbud, altså, men jeg har kjøpt et par slike tilbud på Elkjøp tidligere uten noe særlig stress, så er det brukbare sjanser for å få tak i en hvis du er der tidlig.

Takker for det, skal tidlig opp på fredag for å prøve å få tak i en tv.valget blir mellom Samsung 6515 og 5 serien. Da denne ikke er til meg men minstemann på 14 år så får han bli med. Ser at de bruker forskjellige betegnelser, håper derfor å få sammenlignet begge.

Endret av stein_m-
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen produsenter har egen "Game mode". På min Sony HX920 blir det en helt annen verden, dog backlight-dimming etc. blir avslått så sortnivået blir deretter. Samsungene jeg har prøvd dette på tidligere har vært helt elendig. Dog er ikke Sonyen (som er en TV til 25.000kr i 2012) heller "god nok" for å ta over for en PC-skjerm, føler jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...