Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc skrur seg av og på. Diverse problem.


Anbefalte innlegg

Hardware:

3570k cpu (med stock cooler)

gd55 mobo

chieftec 950 psu

gtx 660 gpu

win7 oem

kingston ssd

1tb WD HDD

 

også hadde ej bestilt Fractal Design R4 case, og 240M vannkjøling.

 

 

For en god måne sida begynte pcen min å kødde med mej.

Plutselig var der ingenting som ville svare, og ej måtte reboote.

Da kom de opp ei melding om at Windowsen kunne ver korrupt og nokke skit.

ej reboota, og de skjedde samme nokken ganga til. Ej gjekk inn i bios, valgte å boote DVD lesern først, og satt inn cdn. Kunne ikkje reparere windowsn fra den. Ej reformaterte SSDen, la inn windows og ja, da funka de.

Så begynte de å kødde sej til igjen. No Blue screena ej, va nokke om minne dump. No idag e de slik at pcen sler sej på i 5 sekund ca, også reboot loopa heilt til ej manuelt sler den av. He sletta CMOS, men ingenting skjer.

Viktig å huske at der var perioda oppi ditta skite, der alt funka, så det e vel liten sjans for at CPUen he gått til ,ja du veit kor, eller kan den funke av og til? (ikkje pc ekspert :p)

 

Enkelte ting ej trur/trudde kunne ver feil:

Hardware (CPU, Mobo, PSU)

Lasta ned Arma 2 fra Steam (Det var da heile greia begynte)

Driver feil?( he prøvd å lagt inn fleir ganga når ej kom inni bios. Men janei du, skjer ikkje nokke enda)

termal pastaen ? hadde på den som kom med stock cooler, kanskje cpuen brenn sej, derfor reboot loopa?

 

Uansett, ka burde ej gjer? pcen vil ikkje vise nokke, så lite sjans for windows feil.

Om ej kjøpe nytt hovedkort, blir alt fint da? om ej da må reformatere, må ej vel kjøpe ny windows da? Vil ha ny windows, win8.1 tenkte ej, liten fordel på bf4 kanskje :p Men da blir alt helsingens dyrt. E drivera lagra på ssd eller hovedkort?

Kjøpe nytt hovedkort eller nokken anna ide om ka ej ska gjer?

Blitt lei av ver uten pc, så nytt hovedkort vil vere valge om de vil fikse alt

takk på forhånd for svar. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det tredje, tråden bør flyttes til Data -> Maskinen fungerer ikke ;)

 

Har du overklokket maskinen/skjermkortet?

ja, det tilbakestillte eg da eg kom meg inn på windowsen. litt på skjermkort, og litt på cpu(On-board knapp, skulle trudd at det var satt til ein ganske sikker hastighet, siden det skal vere enkelt.) Men pcen funka nokon daga heilt fint etterpå.

Lenke til kommentar

Hvilken Kingston SSD er det snakk om? Du kan jo sjekke hos Kingston support om det finnes en firmware oppdatering etter som du snakker om korrupte filer.

 

Du kan også prøve å laste med Memtest86+ og kjøre det for å se om det er tull med RAM. Link for nedlasting et godt stykke nede på siden, og last ned Auto-installer for USB key.

Har Kingston V300. Men eg har breadboarda med berre mobo og cpu, fortsatt rebootloop. Kan dt vere at det har spreidd seg?

Lenke til kommentar

Det går ikkje med usb firmware, og memtest..

pcen koblar ikkje til usb, heller ikkje p/s2 tastatur lyse opp(Indikasjon på at det er på).

Har bestemt meg for sende inn cpu imorga. Om det ikkje er den som er feil, må eg betale 3-800 kr, ikkje beste kundebehandling av NetOnNet, menmen. Takk for hjelpa folkens uansett, skal oppdatere når eg veit meir )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...