Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nytt skjermkort, PC går ikke på.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kompisen min kjøpte et geforce gtx 770, han hadde 550w fra før av, dette er for lite til en 770 visste jeg, så derfor lot jeg han få min gamle 600W størmforsyning som jeg ikke har brukt på noen år. Vi koblet opp den 600W strømforsyning til alle komponentene på pcen, datamaskinen gikk ikke på. Jeg trodde strømforsyning var ødelagt siden den ikke ville starte, men jeg tok da ut den ene PCI kabelen, da startet maskinen. Så kom det opp en lignende beskjed på skjermen " Please turn off the system and connect power cables to Video card". Jeg tok da av maskinen å tok på PCI kabelene, da gikk ikke PCen på.

Er dette fordi 600w er for lite strøm til skjermkortet, at det er derfor den ikke går på?

Står nemlig på komplett at 600w er påkrevd strømforsyning.

 

 

Takk for alle svar.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

550W har ikke PCI 8 pin og 6 pin, den har bare 2 som er 6 pin desverre, er ikke mulighet for å ta på 8 pin heller, den er ganske gammel.

Men pcen gikk på med både 550W og 600W, men det er når 8 pin kabelen er ute av skjermkortet.

Når den er på, da reagerer ikke pcen i det hele tatt når vi trykker på start knappen :(

Lenke til kommentar

Var det et brukt skjermkort han kjøpte? Vet dere med sikkerhet at kortet er i orden? På meg så høres det ut som kortslutning i kortet som drar til seg all 12 volten når kontakten er i og dere prøver å slå på pc-en.

 

Edit: Hadde han et annet skjermkort i fra før, og virker maskinen med det kortet hvis dere prøver å sette i det gamle? I såfall, siden dere har prøvd med to forskjellige strømforsyninger så vil det veldig peke mot defekt 770 kort.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...