Gå til innhold

Tips til en stasjonær pc? Skal bygge selv:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hvor du kjøper det og hva det er.

Dette er vel ikke helt riktig. Ikke for å være kritisk, men greit å få ting rett.

 

Dersom du kjøper data komponenter og skal sette dette sammen selv, så er det hver og en del sin garanti/reklamasjon som gjelder. IKKE hele pcen som en enhet. Dersom du bestiller fra komplett som kan bygge for deg derimot og du ikke legger inn komponenter selv så vil det være garanti for HELE pc'en som en enhet. :)

Det er ikke det at jeg ikke har råd, men aner ikke om jeg skal velge i7 framfor i5.

Dersom formålet er å spille, nei. Gå mye heller for 4670k og spar 800 kroner. Den er mer enn bra nok. Kjempe bra cpu.

 

Dette skjermkortet er også veldig bra, og noe billigere men ikke på lager:http://www.dustinhome.no/product/5010763522/gigabyte-radeon-r9-290-oc-4gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

 

Dette mener jeg er noe av det beste du kan få:

Listen er laget hos Dustinhome.no. Meget bra nettside med kjempe bra kundeservice og rask leveringstid.

post-269632-0-46876300-1387560675_thumb.png

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

13-14K Kalle! 14K er max, da det kommer til å ta litt tid før jeg har råd :)

 

Mathias: Jeg kommer neppe til å bare spille MC, så det er greit å ha en pc som kjører de fleste spill uten noen problem.

Så BRA :D Listen min kommer på 13.300 ca. Med frakt så blir det 13500 ca. Innenfor det ;) Personlig ville jeg absolutt gått for det oppsettet jeg har satt opp til deg. Kan love at du blir veldig fornøyd. Glemte kjøler: http://www.dustinhome.no/product/5010617516/cooler-master-hyper-412s-s-1155-1366-2011-fm1-am3/

 

Fortsatt under 14 lapper. Helt kanon!

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Folk vil alltid ha forskjellige meninger om slikt. Selv er jeg kanskje litt Nvidia fan, altså GTX da jeg alltid har hatt dette og det aldri har skuffet meg. Jeg vet at AMD, altså Radeon R9 serien, har fått mye bedre drivere de siste årene og derfor gir veldig god ytelse i tillegg å være billigere enn AMD kort.

 

Du må selv velge hva du vil gå for. Bare å kjøre på. Fornæyd blir du uansett. Lykke til med valget.

 

High Voltage sitt oppsett er også bra, men ville ikke kjøpt det kabinettet og heller ikke den SSD'en.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...