Gå til innhold

Tips til en stasjonær pc? Skal bygge selv:


Anbefalte innlegg

Hellu ;) På forhånd sier jeg at jeg ikke har pengene klare, men budsjettet mitt kommer til å ligge på rundt 10K. Ettersom jeg tenker å dra på TG de neste årene/at jeg spiller en god del spill på pcen, så lurte jeg på hva jeg kan få for det budsjettet mitt. Pcen kommer til å brukes til mye Minecraft, litt Simulator spill, og eventuellt Sim City. For det beste Minecraft. Jeg tenker å bygge selv, og det jeg kommer til å trenge som tilbehør er da: Tastatur, et opperativsystem, og skjerm. Mus osv har jeg. Jeg vil også bare nevne at jeg kommer til å farme en del på Minecraft, altså å ha mange sauer, så da er jeg opptatt av at det ikke lagger i det heletatt uansett om jeg farmer, eller gjør andre ting på Minecraft. Husk også at den ikke skal bråke mye. Jeg er en 13.år gammel gutt, så jeg kan ikke serlig mye om de ulike delene, så det hadde vært fint om noen kunne fortelle meg litt om hva de ulike delene gjør. . Ettersom jeg spiller en god del, forventer jeg at Når det kommer til byggingen så kjenner jeg en som er dataexpert, å kan bygge den for meg! Husk også at 10K er MAXSIMUM, og billigere er lov. Når det nermer seg å kjøpe pcen lager jeg en spilitter ny tråd her! Takk for svar osv, og forvent at jeg spør litt dumme spørsmål underveis!

 

Flammen!

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir dette her da en bråkemaker eller? Nå spør jeg av ren nyskjerrighet da jeg er opptatt at den ikke bråker osv. Og er det noe mulighet for å kjøre litt kraftigere spill etterhvert på den eller? Hvor mye fps kommer den ca. til å kjøre Minecraft på?

Den kommer nesten ikke til å bråke, kan legge til vankjøling hvis du synes den bråker for mye.

 

Vet ikke helt hvor mange fps det blir, men jeg kan garantere at det blir spillbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg gått for gtx 770. Det er et godt kort som kan takle ganske så mye. Alltid bedre å ha litt ekstra ytelse. Asus sin direct cu versjon er utrolig god. Veldig kjølig og lite lyd.

 

Skal du ha vannkjøling på kortet blir det dyrt. Radiator, pumpe, slange, nipler, gpu-blokk. Fort 2500 kroner der gitt. Evga sine ACX kjøler er også meget god og stille.

 

Du må også ha en tredjepartskjøler til cpu. Det er mange alternativer. Av lukkede vannkjølingssystemer kan dy velge 120/240 radiator. Her er flere alternativer: http://www.dustinhome.no/xgroup/21846/vannkjoling/

 

Ellers kan du velge luft. Denne er meget god: http://www.dustinhome.no/product/5010332532/noctua-nh-u12p-se2-s-1155-1156-1366-am3/

Et blilligere alternativ er Hyper Evo 212. Koster vel 250 og kjøler ganske aå ok. Mye bedre enn orginalkjøleren.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Flott! Når det kommer til Asus skjermen du lagt til som koster 2450kr, så tenkte jeg på denne her: http://mobil.komplett.no/philips-24-led-247e4lhsb00/794069 Akuratt skjermen trenger ikke å være så dyr og lurte derfor om det var mulig med en litt billigere skjerm, slik at det er mulighet å sette noen dyrere å bedre deler på listen innenfor budsjettet mitt.

Lenke til kommentar

Flott! Når det kommer til Asus skjermen du lagt til som koster 2450kr, så tenkte jeg på denne her: http://mobil.komplett.no/philips-24-led-247e4lhsb00/794069 Akuratt skjermen trenger ikke å være så dyr og lurte derfor om det var mulig med en litt billigere skjerm, slik at det er mulighet å sette noen dyrere å bedre deler på listen innenfor budsjettet mitt.

Er ikke ekspert på skjermer men tror det skal gå grei. Spør noen andre, er litt domt hvis PCen kan kjøre på 70fps men skjermen bare kan vise 50fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...