Gå til innhold

Problmer med crossfire(7970)


estens

Anbefalte innlegg

Har to HIS 7970 med ek blokker, fungerte utmerket fram til i går :(

 

Jeg spiller for det meste bf4 og har ikke prøvd noen andre spill enda for å se om problemet er der og.

 

Det som skjer er at drawdistance er 10m og texturer på ting mangler.

Jeg kan se fjell langt unna, men dersom jeg forksempel kjører så blir veien til 10m framfor bilen.

 

Dersom jeg er i fly/helikopter ser jeg bakken, men det er ingen texturer kun en flat overflate.

 

Samtidig som dette startet så forsvant en del info om gpu2 i msi afterburner, som temperatur og gpu usage.

 

Streken i grafen som viser gpu usage er gul, og konstant "på topp" i grafen når bf4 er i gang, som at maksimum tilgjengelig videominne er i bruk. Tallene ved siden av grafen viser at ca 4100mb blir brukt.

 

Dette skjer kun når crossfire er aktivert, skjermkortene fungerer som de skal hver for seg.

Jeg har prøvd forksjellige drivere, overklokk, underklokk forskjellige grafikk instillinger i spillet men ingen forandring.

 

Har kun en crossfire bro, men bestillte en ny i kveld som sikkert er her om et par dager.

 

Noen som har vert borti noe lignende som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste patch i BF4 har skapt problemer for de med SLI/CFX.

Grunnen til at GPU2 har forsvunnet fra Afterburner er fordi Catalyst har aktivert ULPS igjen, sannsynligvis når du byttet fra single card til CFX.

VRAM Usage rapportert i Afterburner for Radeon-kort er totalen for alle kortene installert i systemet, i praksis er belastningen ca 2000MB per kort når du har 4100 MB totalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...