Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan bli kjent med folk?


Anbefalte innlegg

Hvordan bli kjent med folk? Dette kommer fra en person som ikke har andre interesser utenfor TV,film og data. Jeg er noe dårlig på å holde en samtale gående om andre enn de overnevnte tema. Dette har ødelagt noen dater for meg også.

 

Nå er jeg ute etter både det og skaffe meg flere venner og gjerne en kjæreste etterhvert. Men da må jeg komme meg mer ut og finne på noe? Det er likevel noe vanskelig for meg å begynne med noe når jeg ikke kjenner noen som holder på med den tingen/aktiviteten. Jeg er typisk den gutten som har få og gode venner som jeg lett kommuniserer med, men mangler noe selvsikkerhet ellers i sosiallivet. Jeg er passert 25 og føler der er noe jeg må begynne å gjøre noe med snart. Noe tips? Holder til rundt Trondheim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare si det du sikkert vet og har hørt fra før mange ganger; I ditt tilfelle taper du ikke noe på å ta sjangser.

 

Nå er jeg bare 17 år og har derfor ikke den samme erfaringen som mange andre her pga. at jeg får venner via skole, men det jeg ville gjort hvis jeg var deg var å melde meg inn i et eller annet. En TV/Film-klubb kanskje?

Utenom det må du bare snakke med folk. Les bøker om å få mer selvsikkerhet osv. (de funker faktisk i mange tilfeller) og sett deg mål som f.eks imorgen skal du snakke med den du sitter ved siden av på bussen. Det blir kleint og jævlig, men når du til slutt går av bussen er det over og du føler deg som supermann!

 

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvem vil du bli venn med er vel et bedre spørsmål. Jeg ser for meg at når du er ferdig med skole osv. må du skaffe venner mer manuelt. Det krever at du begir deg vekk fra pcen, gjerne droppe den konsekvent. Finn deg en fritidsaktivitet du kan like, trening er lurt, spesielt styrketrening. Av den grunn at du rett og slett får bedre selvtillit med bedre utseende, ikke noe rocket science. Jobb med deg selv, ditt image. Relasjoner handler om å gi og ta, har du et kult image vil du få kule venner, har du et "hipster"-image vil du ende om med likesinnede venner. Men ikke ta alt for god fisk. Poenget er at det er en lang prossess, men å skape en god (bedre) selvtillit rundt deg selv er nok det smarteste du kan gjøre, og det tar lang tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...