Gå til innhold

Varm 4770k


sceeZer

Anbefalte innlegg

er 1.168 lol. 1.6 hadde vel hele driten tatt fyr. og veit at det er høyt også men uansett så er 100C alt for mye. har volten bare på auto for nå. veit jeg burde manuelt satt den ned men folk kjører jo 1.25v med h100i helt fint. 1.16 burde IKKE bli 100c

Endret av sceeZer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er 1.168 lol. 1.6 hadde vel hele driten tatt fyr. og veit at det er høyt også men uansett så er 100C alt for mye. folk kjører jo 1.25v med h100i

Ja. Hehe! Det er ikke for høyt da nei. Jeg ville tatt av kjøleren, renset den, ny god kjølepasta som Noctua NT-H1, og montert igjen. Selv har jeg hatt problemer med høy temp. Gjorde akkurat dette og gikk ned drøye 40 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

akkurat det jeg har gjort og ingenting forandret seg. det skal ikke brukes skiver til å skru fast tommelskruene sant? fulgte bare med 8 og de skal jo brukes til å mounte radiatoren.

 

det som får med til å lure litt er idle temperaturene. hadde jeg gjort noe alvorlig galt hadde den vel ikke værdt såpass kald på idle? kan min 4770k bare være defekt?

Lenke til kommentar

det er stock med auto, eller adjustable som asus kaller det, jeg bruker. den går opp til 1.218 men jeg satte ned vcore offset litt så den går "kun" opp til 1.168. kan nok sette den mer men den burde jo ikke bli så varm med 1.16v på stock clock. skulle ikke tro volten er problemet med tanke på at den ikke er skyhøy og folk bruker 1.2v med h100i helt fint. tar vel 5-10sek før den når 100c

Lenke til kommentar

da har vi prøvd å montere på nytt igjen. når jeg tok av kjølern så det ut som pastaen hadde fått fin spredning og alt. fikk alt på igjen og akkurat samme resultat. tok kanskje ett par sekunder ekstra før den hitta 100c men det skjedde. pumpa viser 2197rpm i corsair link i asus ai suite viser den 2300 men ai suite readings virker litt ødelagte til tider så hvem veit.

 

satte ned vcore offset enda mer. går stopper den på 1.152 så volten er ikke akkurat skyhøy. ganske høy for stock men ikke høy nok til at jeg burde få 100c.

 

tenkte jeg skulle sende en mail til corsair men kan det være cpu'en som er gåen?. idle temps ligger på rundt 35c

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...