Gå til innhold

går desse komponentene sammen?


Anbefalte innlegg

hei! skal bygge meg en pc nå, men jeg lurer litt på om desse komponentene går sammen

 

hovedkort:

Gigabyte GA-Z87X-OC, Socket-1150

 

ram:

Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB

 

strømforsyning:

Corsair CS 650M, 650W PSU

 

prosessor:

Intel Core i7-4770 Processor

 

harddisk:

Seagate Barracuda® 1TB

 

grafikk kort:

Gigabyte GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA x2

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer jo helt an på hva du skal bruke maskinen til det da?

Siden dette er et forum for HTPC og mediacenter så tar jeg utgangspunkt i det og vil si at de komponentene du har valgt er å skyte spurv med kanon.

Du trenger ikke en i7 CPU, i3 holder i massevis, du trenger ikke 650w PSU, 100w holder. Og du trenger ikke eksternt skjermkort, GPUen som er innebygd i prosessoren holder til alt mediainnhold som finnes. Også ville jeg spandert en SSD disk for operativsystemet, de er jo bare så mye raskere enn vanlig snurredisker.

 

Skal du bygge en spill PC så stiller jo saken seg helt annerledes, men da ville jeg stilt spørsmålet i et annet forum.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Hei.

 

Prosessoren er "socket 1150", og hovedkortet er beregnet for "socket 1150"-prosessorer.

RAM-brikkene er "DDR3" (bemerk at du har valgt et sett med 2 stykk 8GB-brikker, og ikke én 16 GB), og hovedkortet er beregnet for slike RAM-brikker.

Grafikkortet er "PCIe x16", og hovedkortet har 3 slike slot'er.

Strømforsyningen har de riktige kablene for strøm til hovedkortet, i tillegg til bl.a. strømkabler til 6 SATA-harddisker (flere om du bruker splittere/overganger på de 4 kontaktene for intern strøm).

 

Det du har valgt er altså "god brus", løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hva du skal bruke maskinen til det da?

Siden dette er et forum for HTPC og mediacenter så tar jeg utgangspunkt i det og vil si at de komponentene du har valgt er å skyte spurv med kanon.

Du trenger ikke en i7 CPU, i3 holder i massevis, du trenger ikke 650w PSU, 100w holder. Og du trenger ikke eksternt skjermkort, GPUen som er innebygd i prosessoren holder til alt mediainnhold som finnes. Også ville jeg spandert en SSD disk for operativsystemet, de er jo bare så mye raskere enn vanlig snurredisker.

 

Skal du bygge en spill PC så stiller jo saken seg helt annerledes, men da ville jeg stilt spørsmålet i et annet forum.

dette blir vell en såkalt ''allround'' pc, til både gaming og mediasenter, så jeg vil gjerne ha så mye som mulig ut av denne

Lenke til kommentar

Hei.

 

Prosessoren er "socket 1150", og hovedkortet er beregnet for "socket 1150"-prosessorer.

RAM-brikkene er "DDR3" (bemerk at du har valgt et sett med 2 stykk 8GB-brikker, og ikke én 16 GB), og hovedkortet er beregnet for slike RAM-brikker.

Grafikkortet er "PCIe x16", og hovedkortet har 3 slike slot'er.

Strømforsyningen har de riktige kablene for strøm til hovedkortet, i tillegg til bl.a. strømkabler til 6 SATA-harddisker (flere om du bruker splittere/overganger på de 4 kontaktene for intern strøm).

 

Det du har valgt er altså "god brus", løp og kjøp!

takk for svar! god brus, kjenner jeg blir litt glad nå som jeg har gjort litt ''reaserch'' å funnet ut at dette skal vere greit til både gaming og film/musikk og videoredigering, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...