Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Personlige problemer (Selvhat/lav selvsikkerhet)


En_annen

Anbefalte innlegg

Dette er en veldig rar situasjon for meg, men jeg har følt det sånn hele livet. Jeg "hater" ikke nødvendigvis meg selv. Jeg er egentlig veldig fornøyd med kroppen min, utseende og personligheten min. Jeg trener på treningssenter 1-2 timer hver dag og føler jeg gjør noe med livet mitt. Jeg merker at noen personer har en dårligere innvirkning på selvsikkerheten min enn andre, men i bunn og grunn er jeg egentlig ganske fornøyd. Likevel er jeg hardt rammet av sjalusi, spesielt når det gjelder denne jenta jeg nettopp har startet å date. Jeg føler meg ikke god nok for henne, og er derfor redd hun skal innse at jeg ikke er "Mr. Perfekt" og dumpe med for noen som er bedre. Det er rart, for i sosiale sammenhenger, er jeg like fornøyd med meg selv som til vanlig, men føler meg "sårbar" på en måte. Jeg har pratet med noen venner om det, og de forteller meg det antagelig stammer tilbake til noen problemer jeg har med meg selv. Jeg vet bare ikke hvilket problem som kan ha fororsaket dette. Jeg har hatt noen usunne forhold med jenter som virkelig fikk meg til å føle meg verdiløs, og det er det eneste jeg kommer på som kan ha påvirket selvsikkerheten min (+ noe mobbing også, selv om jeg egentlig ikke mener det var noe ille i det hele tatt). Om noen tar seg tid å lese gjennom dette, ville det betydd mye for meg.

PS: Jeg vet ikke om det er en viktig detalj, men jeg plages litt med angst også. Har noen tendenser som kan minne om ocd, men har ikke fått noen diagnose.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...