Gå til innhold

[Løst] Gaming headset - Anbefalninger?


TechieTie

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte å kjøpe meg et nytt headset etter mine Siberia V2 (Frost blue edition) ble ødelagt, men jeg har enda ikke bestemt meg for hva. Ser etter headset (egnet for gaming) i en prisklasse på rundt 900-1400 kr. Jeg fant to stykker som så litt interessant ut: :hmm:

 

Steelseries Siberia Elite: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2142378

og

Beyerdynamic DT770 Pro: http://www.prisjakt.no/product.php?p=18751#rparams=

 

Begge disse headsetene koster rundt 1200-1400. Å ja, jeg vet at DT770 Pro ikke er et gaming headset men det gjorde det veldig bra på mange tester jeg har lest. Begge disse headsetene ser egentlig veldig bra ut men klarer ikke å bestemme meg... :shrug:

 

Hvis noen har noen meninger om disse headsetene eller noen tips til andre gaming headset i denne prisklassen så vennligst legg igjen en beskjed. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes også en 32 ohm(?) versjon av DT770. Jeg bruker det og en billig bordmic fra Clas Ohlson, fungerer veldig bra faktisk! God lyd til spill, film og musikk og man ender ikke opp med problemet der micen slutter å fungere og man derfor "må" ha nytt headset, det er nå 2 separate deler! :) Bare varme ord å si om DT770.

Lenke til kommentar

Det er ganske komplekst, men kort fortalt vil høyere ohm kreve mer av forsterkeren. Høyere ohm vil også ha en bedre damping factor og være mindre avhengig av utgangsmotstanden til forsterkeren.

 

Enda enklere forklart:

32 ohm om du skal koble den rett i en mp3-spiller, nettbrett, laptop eller mobil

80 ohm for PC'er med et middels + godt lydkort

250 ohm om du har en dedikert forsterker

 

Dette gjelder for DT770. Andre hodetelefoner kan ha andre krav, selv med samme motstand (ohm) da det er flere faktorer som spiller inn.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...